destinácia cestovného ruchu

Z STD
Verzia z 22:48, 15. marec 2021, ktorú vytvoril Kristina.bobekova (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: cieľová oblasť v danom regióne typická významnou ponukou atraktivít cestovného ruchu a jeho infraštruktúry
Zdroj: PODĽA: Zelenka, J. – Pásková, M.: Cestovní ruch – výkladový slovník. Praha: Linde 2002.

Synonymum: destinácia, cieľové miesto
Príbuzné termíny: marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
Poznámka: V širšom slova zmysle sa destináciou cestovného ruchu myslia krajiny, regióny, ľudské sídla a ďalšie oblasti, ktoré sú typické veľkou koncentráciou atraktivít cestovného ruchu, rozvinutými službami cestovného ruchu a ďalšou infraštruktúrou cestovného ruchu, ktorých výsledkom je veľká dlhodobá koncentrácia návštevníkov. Pre medzinárodných návštevníkov je destinácia buď celá navštívená krajina, alebo jej niektorý región, prípadne mesto. V niektorých krajinách je územie rozdelené do turisticky, historicky alebo administratívne kompaktných destinácií (turistických regiónov, turistických marketingových regiónov).