Termín:distribúcia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(11 medziľahlých úprav od 2 ďalších používateľov nie je zobrazených)
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=distribúcia
 
|Name=distribúcia
|Definition=súbor operácií, ktorými sa tovar (produkt), služba z oblasti výroby odovzdáva k dispozícii spotrebiteľovi alebo používateľovi v správnom množstve, kvalite, cene, mieste a čase
+
|Definition=súbor operácií, ktorými sa tovar, resp. produkt, služba z oblasti výroby odovzdáva k dispozícii spotrebiteľovi alebo používateľovi v správnom množstve, kvalite, cene, mieste a čase
|Localized definitions=
+
|Field=obchod, marketing, distribúcia, logistika
|Field=marketing
+
|Related terms=duálna distribúcia, exkluzívna distribúcia, selektívna distribúcia, extenzívna distribúcia, distribučné centrum
|Localized fields=
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.
|Related terms=distribučné centrum, duálna distribúcia, exkluzívna distribúcia, selektívna distribúcia, extenzívna distribúcia
+
|Translations={{Translation
|Synonyms=
+
|Language=en
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Localized form=place
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=place}}
+
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Distribúcia má dve súčasti – akvizičnú a fyzickú. Akvizičná distribúcia (akvizícia, súhrnný názov používaný na rôzne činnosti, ktoré slúžia na získavanie nových zákazníkov, predplatiteľov, inzerentov a realizáciou tovaru), v niektorých odborných prameňoch uvádzaná i ako administratívna je súčasť distribúcie, ktorej úlohou je vybrať, zabezpečiť, zorganizovať, riadiť nehmotný pohyb tovaru a služieb. To znamená tovar ponúkať, kontrahovať, finančne, právne, zmluvou zabezpečovať – čiže zabezpečovať všetky činnosti súvisiace s prípravou realizácie tovaru a služieb na trhu, s komercializáciou produktu. V najnovších odborných prameňoch sa táto súčasť distribúcie nazýva aj transakčná distribúcia. Transakcia – výsledok dohovoru o výmene medzi účastníkmi trhu. Transakčná funkcia je funkciou distribúcie, ktorú realizujú účastníci distribúcie. Fyzická distribúcia je tá súčasť distribúcie, ktorá sa zaoberá reálnym zabezpečovaním hmotného pohybu tovaru a služieb. V závislosti na použitej stratégii, možno zaznamenať distribúciu exkluzívnou, intenzívnou a selektívnou.
 
|Comment=Distribúcia má dve súčasti – akvizičnú a fyzickú. Akvizičná distribúcia (akvizícia, súhrnný názov používaný na rôzne činnosti, ktoré slúžia na získavanie nových zákazníkov, predplatiteľov, inzerentov a realizáciou tovaru), v niektorých odborných prameňoch uvádzaná i ako administratívna je súčasť distribúcie, ktorej úlohou je vybrať, zabezpečiť, zorganizovať, riadiť nehmotný pohyb tovaru a služieb. To znamená tovar ponúkať, kontrahovať, finančne, právne, zmluvou zabezpečovať – čiže zabezpečovať všetky činnosti súvisiace s prípravou realizácie tovaru a služieb na trhu, s komercializáciou produktu. V najnovších odborných prameňoch sa táto súčasť distribúcie nazýva aj transakčná distribúcia. Transakcia – výsledok dohovoru o výmene medzi účastníkmi trhu. Transakčná funkcia je funkciou distribúcie, ktorú realizujú účastníci distribúcie. Fyzická distribúcia je tá súčasť distribúcie, ktorá sa zaoberá reálnym zabezpečovaním hmotného pohybu tovaru a služieb. V závislosti na použitej stratégii, možno zaznamenať distribúciu exkluzívnou, intenzívnou a selektívnou.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]
 +
[[Category:Ekonómia]]

Aktuálna revízia z 15:54, 21. apríl 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: obchod, marketing, distribúcia, logistika
Definícia: súbor operácií, ktorými sa tovar, resp. produkt, služba z oblasti výroby odovzdáva k dispozícii spotrebiteľovi alebo používateľovi v správnom množstve, kvalite, cene, mieste a čase
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.

Príbuzné termíny: duálna distribúcia, exkluzívna distribúcia, selektívna distribúcia, extenzívna distribúcia, distribučné centrum
Cudzojazyčný ekvivalent: en: place
Poznámka: Distribúcia má dve súčasti – akvizičnú a fyzickú. Akvizičná distribúcia (akvizícia, súhrnný názov používaný na rôzne činnosti, ktoré slúžia na získavanie nových zákazníkov, predplatiteľov, inzerentov a realizáciou tovaru), v niektorých odborných prameňoch uvádzaná i ako administratívna je súčasť distribúcie, ktorej úlohou je vybrať, zabezpečiť, zorganizovať, riadiť nehmotný pohyb tovaru a služieb. To znamená tovar ponúkať, kontrahovať, finančne, právne, zmluvou zabezpečovať – čiže zabezpečovať všetky činnosti súvisiace s prípravou realizácie tovaru a služieb na trhu, s komercializáciou produktu. V najnovších odborných prameňoch sa táto súčasť distribúcie nazýva aj transakčná distribúcia. Transakcia – výsledok dohovoru o výmene medzi účastníkmi trhu. Transakčná funkcia je funkciou distribúcie, ktorú realizujú účastníci distribúcie. Fyzická distribúcia je tá súčasť distribúcie, ktorá sa zaoberá reálnym zabezpečovaním hmotného pohybu tovaru a služieb. V závislosti na použitej stratégii, možno zaznamenať distribúciu exkluzívnou, intenzívnou a selektívnou.