Termín:destinácia cestovného ruchu: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=destinácia cestovného ruchu
 
|Name=destinácia cestovného ruchu
 
|Definition=cieľová oblasť v danom regióne typická významnou ponukou atraktivít cestovného ruchu a jeho infraštruktúry
 
|Definition=cieľová oblasť v danom regióne typická významnou ponukou atraktivít cestovného ruchu a jeho infraštruktúry
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
 
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
 
|Synonyms=destinácia
 
|Synonyms=destinácia
|Bibliography=PODĽA Pásková, M., Zelenka, J.: Cestovní ruch - výkladový slovník. 2002
+
|Bibliography=PODĽA: Zelenka, J. – Pásková, M.: Cestovní ruch výkladový slovník. Praha: Linde 2002.
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=V širšom slova zmysle sa destináciou cestovného ruchu myslia krajiny, regióny, ľudské sídla a ďalšie oblasti, ktoré sú typické veľkou koncentráciou atraktivít cestovného ruchu, rozvinutými službami cestovného ruchu a ďalšou infraštruktúrou cestovného ruchu, ktorých výsledkom je veľká dlhodobá koncentrácia návštevníkov. Pre medzinárodných návštevníkov je destinácia buď celá navštívená krajina, alebo jej niektorý región, prípadne mesto. V niektorých krajinách je územie rozdelené do turisticky, historicky alebo administratívne kompaktných destinácií (turistických regiónov, turistických marketingových regiónov).
 
|Comment=V širšom slova zmysle sa destináciou cestovného ruchu myslia krajiny, regióny, ľudské sídla a ďalšie oblasti, ktoré sú typické veľkou koncentráciou atraktivít cestovného ruchu, rozvinutými službami cestovného ruchu a ďalšou infraštruktúrou cestovného ruchu, ktorých výsledkom je veľká dlhodobá koncentrácia návštevníkov. Pre medzinárodných návštevníkov je destinácia buď celá navštívená krajina, alebo jej niektorý región, prípadne mesto. V niektorých krajinách je územie rozdelené do turisticky, historicky alebo administratívne kompaktných destinácií (turistických regiónov, turistických marketingových regiónov).
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 23:42, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: cieľová oblasť v danom regióne typická významnou ponukou atraktivít cestovného ruchu a jeho infraštruktúry
Zdroj: PODĽA: Zelenka, J. – Pásková, M.: Cestovní ruch – výkladový slovník. Praha: Linde 2002.

Synonymum: destinácia
Príbuzné termíny: marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
Poznámka: V širšom slova zmysle sa destináciou cestovného ruchu myslia krajiny, regióny, ľudské sídla a ďalšie oblasti, ktoré sú typické veľkou koncentráciou atraktivít cestovného ruchu, rozvinutými službami cestovného ruchu a ďalšou infraštruktúrou cestovného ruchu, ktorých výsledkom je veľká dlhodobá koncentrácia návštevníkov. Pre medzinárodných návštevníkov je destinácia buď celá navštívená krajina, alebo jej niektorý región, prípadne mesto. V niektorých krajinách je územie rozdelené do turisticky, historicky alebo administratívne kompaktných destinácií (turistických regiónov, turistických marketingových regiónov).