kupóning

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: marketing
Definícia: forma celoplošnej podlinkovej reklamy používaná predovšetkým výrobcami a predajcami rýchloobrátkoveho tovaru
Zdroj: Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.

Kontext: V procese kupóningu výrobca vydáva kupóny na zľavy tovaru a distribuuje ich spotrebiteľovi. Predajca prijíma kupóny na zľavy od spotrebiteľov a následne ich posiela na spracovanie. Aby ani jeden subjekt nebol zaťažovaný spracovaním agendy a finančným vysporiadaním vstupuje do procesu nový člen – sprostredkovateľská firma, ktorá triedi, počíta a analyzuje kupóny a zúčtováva s výrobcom i predajcom nominálne hodnoty kupónov. Zľava sa obvykle pohybuje okolo 10 – 15% z pôvodnej ceny výrobku príp. je stanovená zľava na určitý počet zakúpených kusov. Cieľom kupóningu je zvýšiť obrat predajne, zvýšiť predaj tovaru, ktorého sa týka, dostať do povedomia značku výrobcu i predajcu, poprípade aj značku nového na trh uvádzaného výrobku, podporiť výrobok a využiť získané údaje zo spracovania kupónov pre ďalšie marketingové zámery.
Zdroj kontextu: Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
Príbuzné termíny: BTL, reklama, FMCG, marketingová komunikácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: couponing