destinácia

Z STD
Verzia z 22:49, 15. marec 2021, ktorú vytvoril Kristina.bobekova (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: geografický priestor (štát, miesto, región), ktorý si segment vyberá ako cieľ svojej cesty; regionálne, medzinárodné, konkurencieschopné, strategicky riadené jednotky ponuky na medzinárodnom trhu
Zdroj: PODĽA: Bieger, T. – Weibel, C.: Möglichkeiten und Grenzen des kooperativen Tourismusmarketing: Schaffung von Tourismussystemen als Strategien gegen Destinationsähnliche Konkurrenzprodukte. In Destination marketing: scopes nad limitations. St. Gallen: AIEST 1998.

Synonymum: destinácia cestovného ruchu
Príbuzné termíny: marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
Poznámka: Termín destinácia sa často používa relatívne voľne a nemusí súvisieť len s cestovným ruchom. V praxi je presný termín destinácie cestovného ruchu skracovaný na termín destinácia.