globálna firma

Z STD
Verzia z 15:04, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: firma, ktorá pôsobí vo viac ako jednej krajine a zahrňuje do svojich aktivít výskumu a vývoja, výrobné, logistické, marketingové a finančné výhody, ktoré nie sú dostupné iba čisto domácim konkurentom
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Synonymum: globálne spoločnosti
Príbuzné termíny: medzinárodný marketing, globálny marketing, logistika, globálne odvetvie, globálny trh
Poznámka: Globálne firmy plánujú, prevádzkujú a koordinujú svoje činnosti na celosvetovom základe.