Termín:destinácia cestovného ruchu: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
 
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
 
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
|Synonyms=destinácia
+
|Synonyms=cieľové miesto
 
|Bibliography=PODĽA: Zelenka, J. – Pásková, M.: Cestovní ruch – výkladový slovník. Praha: Linde 2002.
 
|Bibliography=PODĽA: Zelenka, J. – Pásková, M.: Cestovní ruch – výkladový slovník. Praha: Linde 2002.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný

Verzia zo dňa a času 22:43, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: cieľová oblasť v danom regióne typická významnou ponukou atraktivít cestovného ruchu a jeho infraštruktúry
Zdroj: PODĽA: Zelenka, J. – Pásková, M.: Cestovní ruch – výkladový slovník. Praha: Linde 2002.

Synonymum: cieľové miesto
Príbuzné termíny: marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
Poznámka: V širšom slova zmysle sa destináciou cestovného ruchu myslia krajiny, regióny, ľudské sídla a ďalšie oblasti, ktoré sú typické veľkou koncentráciou atraktivít cestovného ruchu, rozvinutými službami cestovného ruchu a ďalšou infraštruktúrou cestovného ruchu, ktorých výsledkom je veľká dlhodobá koncentrácia návštevníkov. Pre medzinárodných návštevníkov je destinácia buď celá navštívená krajina, alebo jej niektorý región, prípadne mesto. V niektorých krajinách je územie rozdelené do turisticky, historicky alebo administratívne kompaktných destinácií (turistických regiónov, turistických marketingových regiónov).