Termín:individuálne schvaľovanie vstupu cudzinca na územie Slovenskej republiky: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
(5 medziľahlých úprav od 3 ďalších používateľov nie je zobrazených) | |||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
{{Term | {{Term | ||
|Name=individuálne schvaľovanie vstupu cudzinca na územie Slovenskej republiky | |Name=individuálne schvaľovanie vstupu cudzinca na územie Slovenskej republiky | ||
− | |Definition=systém úkonov a opatrení štátnych orgánov súvisiacich so vstupom [[Term: | + | |Definition=systém úkonov a opatrení štátnych orgánov súvisiacich so vstupom [[Term:cudzinec¹|cudzinca]] na územie Slovenskej republiky |
− | + | |Field=územné právo, právo, polícia, správne právo, vízová politika, migrácia, migračná politika, medzinárodné právo verejné | |
− | |Field=územné právo | + | |Related terms=vstup cudzincov na územie Slovenskej republiky, bezvízový cudzinec, vízový cudzinec, bezvízový režim Slovenskej republiky, vízový režim Slovenskej republiky, vízový režim Európskej únie, vízová politika Slovenskej republiky, vízová politika Európskej únie, azyl, pobyt, kontrola pobytu cudzinca, pobyt cudzinca na území Slovenskej republiky, protiprávny pobyt cudzinca na území Slovenskej republiky, zákaz vstupu cudzinca na územie Slovenskej republiky, vstup cudzinca na územie Slovenskej republiky, vycestovanie cudzinca z územia Slovenskej republiky, vyhostenie |
− | + | |Bibliography=Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. Bratislava: Akadémia PZ v Bratislave 2007. | |
− | |Related terms=vstup cudzincov na územie Slovenskej republiky | ||
− | |||
− | |Bibliography=Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. 2007 | ||
− | |||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Comment=Má dve stránky. Prvá stránka sa priamo dotýka vnútorných funkcií štátu, medzi ktoré patrí zabezpečenie vnútornej bezpečnosti a verejného poriadku. Štátne orgány Slovenskej republiky posudzujú a povoľujú vstup na územie Slovenskej republiky jednotlivým cudzincom, ktorí spĺňajú podmienky stanovené v normatívnych právnych aktoch. Selekciou cudzincov vstupujúcich na územie Slovenskej republiky sa preventívne zamedzuje vstupu tých cudzincov, ktorí sú pre Slovenskú republiku nežiaduci z rôznych dôvodov (napríklad vyhostení). Bez individuálneho schvaľovania vstupu cudzincov na územie Slovenskej republiky by sa Slovenská republika vzdala možnosti regulovať vstup cudzincov na svoje územie. Ohrozená by bola jej vnútorná bezpečnosť, stabilita a v konečnom dôsledku aj suverenita. Druhá stránka sa odvíja od práva Slovenskej republiky prostredníctvom svojich štátnych orgánov odoprieť vstup ktorémukoľvek cudzincovi na územie Slovenskej republiky, ak nespĺňa podmienky stanovené normatívnymi právnymi aktmi. Právny poriadok Slovenskej republiky neposkytuje cudzincovi právo vstupu na územie Slovenskej republiky. Podľa čl. 23 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky má každý občan Slovenskej republiky právo na slobodný vstup na územie Slovenskej republiky. | |Comment=Má dve stránky. Prvá stránka sa priamo dotýka vnútorných funkcií štátu, medzi ktoré patrí zabezpečenie vnútornej bezpečnosti a verejného poriadku. Štátne orgány Slovenskej republiky posudzujú a povoľujú vstup na územie Slovenskej republiky jednotlivým cudzincom, ktorí spĺňajú podmienky stanovené v normatívnych právnych aktoch. Selekciou cudzincov vstupujúcich na územie Slovenskej republiky sa preventívne zamedzuje vstupu tých cudzincov, ktorí sú pre Slovenskú republiku nežiaduci z rôznych dôvodov (napríklad vyhostení). Bez individuálneho schvaľovania vstupu cudzincov na územie Slovenskej republiky by sa Slovenská republika vzdala možnosti regulovať vstup cudzincov na svoje územie. Ohrozená by bola jej vnútorná bezpečnosť, stabilita a v konečnom dôsledku aj suverenita. Druhá stránka sa odvíja od práva Slovenskej republiky prostredníctvom svojich štátnych orgánov odoprieť vstup ktorémukoľvek cudzincovi na územie Slovenskej republiky, ak nespĺňa podmienky stanovené normatívnymi právnymi aktmi. Právny poriadok Slovenskej republiky neposkytuje cudzincovi právo vstupu na územie Slovenskej republiky. Podľa čl. 23 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky má každý občan Slovenskej republiky právo na slobodný vstup na územie Slovenskej republiky. | ||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Bezpečnostnoprávna oblasť]] | [[Category:Bezpečnostnoprávna oblasť]] | ||
+ | [[Category:Právo]] |
Aktuálna revízia z 16:01, 30. október 2024
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | územné právo, právo, polícia, správne právo, vízová politika, migrácia, migračná politika, medzinárodné právo verejné |
Definícia: | systém úkonov a opatrení štátnych orgánov súvisiacich so vstupom cudzinca na územie Slovenskej republiky |
Zdroj: | Ďurčo, P. a kol.: Bezpečnostnoprávna terminológia. Bratislava: Akadémia PZ v Bratislave 2007. |
Príbuzné termíny: | vstup cudzincov na územie Slovenskej republiky, bezvízový cudzinec, vízový cudzinec, bezvízový režim Slovenskej republiky, vízový režim Slovenskej republiky, vízový režim Európskej únie, vízová politika Slovenskej republiky, vízová politika Európskej únie, azyl, pobyt, kontrola pobytu cudzinca, pobyt cudzinca na území Slovenskej republiky, protiprávny pobyt cudzinca na území Slovenskej republiky, zákaz vstupu cudzinca na územie Slovenskej republiky, vstup cudzinca na územie Slovenskej republiky, vycestovanie cudzinca z územia Slovenskej republiky, vyhostenie |
Poznámka: | Má dve stránky. Prvá stránka sa priamo dotýka vnútorných funkcií štátu, medzi ktoré patrí zabezpečenie vnútornej bezpečnosti a verejného poriadku. Štátne orgány Slovenskej republiky posudzujú a povoľujú vstup na územie Slovenskej republiky jednotlivým cudzincom, ktorí spĺňajú podmienky stanovené v normatívnych právnych aktoch. Selekciou cudzincov vstupujúcich na územie Slovenskej republiky sa preventívne zamedzuje vstupu tých cudzincov, ktorí sú pre Slovenskú republiku nežiaduci z rôznych dôvodov (napríklad vyhostení). Bez individuálneho schvaľovania vstupu cudzincov na územie Slovenskej republiky by sa Slovenská republika vzdala možnosti regulovať vstup cudzincov na svoje územie. Ohrozená by bola jej vnútorná bezpečnosť, stabilita a v konečnom dôsledku aj suverenita. Druhá stránka sa odvíja od práva Slovenskej republiky prostredníctvom svojich štátnych orgánov odoprieť vstup ktorémukoľvek cudzincovi na územie Slovenskej republiky, ak nespĺňa podmienky stanovené normatívnymi právnymi aktmi. Právny poriadok Slovenskej republiky neposkytuje cudzincovi právo vstupu na územie Slovenskej republiky. Podľa čl. 23 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky má každý občan Slovenskej republiky právo na slobodný vstup na územie Slovenskej republiky. |