Termín:manažment: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=manažment
 
|Name=manažment
|Definition=predstavuje komplexný systém predbežných a následných opatrení, týkajúcich sa mimoriadnych udalostí, pri ktorých vznikajú straty a škody v rozsahu vyžadujúcom pomoc pri zmierňovaní následkov mimoriadnych udalostí.
+
|Definition=proces vytvárania a ďalšieho aktívneho rozvíjania podnikateľsky orientovaného správania sociálnych systémov
|Field=Životné prostredie
+
|Field=marketing
|Bibliography=Program prevencie a manažmentu zosuvných rizík (2021 - 2029); PPMZR článok 2.3
+
|Related terms=audit manažmentu, manažment cestovného ruchu, destinačný manažment, manažment kategórií, manažment odvrátenia odchodu zákazníkov ku konkurencii, customer experience management, CPM
 +
|Bibliography=Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en
 
|Localized form=management
 
|Localized form=management
 
}}
 
}}
|URL=https://www.minzp.sk/files/sekcia-geologie-prirodnych-zdrojov/program-prevencie-manazmentu-zosuvnych-rizik-2021-2029.pdf
+
|Acceptability=Odporúčaný
 +
|Comment=Manažment sa vysvetľuje jednak z funkcionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku procesov a úloh, ktoré sa týkajú vnútra podnikov/organizácií, a jednak z inštitucionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku  osôb, ktoré sú vykonávateľmi manažmentu (manažéri). Manažéri realizujú manažérske funkcie v závislosti od roviny manažmentu a pritom plnia manažérske úlohy. Manažment je vždy viacdimenzionálny t. j. má viac rovín - normatívnu, strategickú a operatívnu. V cestovnom ruchu ide nielen o podnikový manažment, ale aj o manažment cieľového miesta (stredisko cestovného ruchu, región a štát ako cestovný cieľ).
 
}}
 
}}
 
+
[[Category:Marketing]]
 
 
[[Category:Ochrana životného prostredia]]
 

Verzia zo dňa a času 00:55, 16. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: proces vytvárania a ďalšieho aktívneho rozvíjania podnikateľsky orientovaného správania sociálnych systémov
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.

Príbuzné termíny: audit manažmentu, manažment cestovného ruchu, destinačný manažment, manažment kategórií, manažment odvrátenia odchodu zákazníkov ku konkurencii, customer experience management, CPM
Cudzojazyčný ekvivalent: en: management
Poznámka: Manažment sa vysvetľuje jednak z funkcionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku procesov a úloh, ktoré sa týkajú vnútra podnikov/organizácií, a jednak z inštitucionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku osôb, ktoré sú vykonávateľmi manažmentu (manažéri). Manažéri realizujú manažérske funkcie v závislosti od roviny manažmentu a pritom plnia manažérske úlohy. Manažment je vždy viacdimenzionálny t. j. má viac rovín - normatívnu, strategickú a operatívnu. V cestovnom ruchu ide nielen o podnikový manažment, ale aj o manažment cieľového miesta (stredisko cestovného ruchu, región a štát ako cestovný cieľ).