Termín:cieľové miesto: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
 
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
 
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
|Synonyms=destinácia, destinácia cestovného ruchu
+
|Synonyms=destinácia cestovného ruchu
 
|Bibliography=Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
 
|Bibliography=Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný

Aktuálna revízia z 22:51, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: cieľ cestovania a pobytu účastníkov cestovného ruchu, kryštalizačný bod činnosti cestovného ruchu, v ktorom sú v rozličnej miere zastúpené prvky primárnej i sekundárnej ponuky
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Synonymum: destinácia cestovného ruchu
Príbuzné termíny: marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
Poznámka: Cieľovým miestom je jednak stredisko cestovného ruchu (rekreačné stredisko, kúpeľné miesto, mesto, areál termálneho kúpaliska, rekreačná dedina), región cestovného ruchu (oblasť, podoblasť cestovného ruchu), jednak štát ako cestovný cieľ v medzinárodnom cestovnom ruchu. Pre cieľové miesto je dôležitá komunikačná dostupnosť, t. j. vnútorné a vonkajšie napojenie na dopravnú sieť. Na trhu cestovného ruchu musí vystupovať jednotne ako podnik, v ktorom je produkcia decentralizovaná, ale na trhu sa ponúka ako súbor služieb (balík) pod spoločnou značkou (logom). Nevyhnutná je preto koordinácia záujmov súkromného a verejného sektora, ako aj miestneho obyvateľstva s cieľom komplexne uspokojovať dopyt návštevníkov a tak dosahovať podnikateľské ciele.