Termín:environmentálny trh: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=environmentálny trh
 
|Name=environmentálny trh
 
|Definition=trh tovarov a služieb súvisiacich s tvorbou a ochranou životného prostredia človeka, je súčasťou trhu v širokom slova zmysle trhovej ekonomiky
 
|Definition=trh tovarov a služieb súvisiacich s tvorbou a ochranou životného prostredia človeka, je súčasťou trhu v širokom slova zmysle trhovej ekonomiky
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=trh, environmentálny marketing, environmentálne vhodný produkt
 
|Related terms=trh, environmentálny marketing, environmentálne vhodný produkt
|Synonyms=
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Environmentálny trh je komplex dopytu a ponuky investičných celkov, strojových a technologických uzlov, materiálov dlhodobej spotreby finálnych spotrebných predmetov a služieb, ktoré umožňujú ochranu a rozvoj životného prostredia človeka, nemajú negatívny vplyv na životné prostredie človeka, nepoškodzujú prírodu, nenarušujú ekologické zákonitosti.
 
|Context=Environmentálny trh je komplex dopytu a ponuky investičných celkov, strojových a technologických uzlov, materiálov dlhodobej spotreby finálnych spotrebných predmetov a služieb, ktoré umožňujú ochranu a rozvoj životného prostredia človeka, nemajú negatívny vplyv na životné prostredie človeka, nepoškodzujú prírodu, nenarušujú ekologické zákonitosti.
|Context source=Zapletal, V. Environmentálna ekonómia. Bratislava. Merkury. 2006.
+
|Context source=Zapletal, V.: Environmentálna ekonómia. Bratislava: Merkury 2006.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Subjektmi environmentálneho trhu sú spotrebitelia, občania, organizácie, štátne orgány, ktoré súborne tvoria dopyt po tovaroch a službách pozitívne vplývajucich na životné prostredie človeka. Na strane druhej sú producenti takýchto tovarov a služieb, ich dovozcovia a vývozcovia. Dopyt po envirotovaroch vytvára štát, podniky, obce,občan, ktorí majú a chcú zabezpečiť environmentálnu nenáročnosť, neškodnosť,technológiu produktov, tovarov, služieb v súlade s enviro predpismi štátu, regiónu, obce i na základe osobného poznania škodlivosti niektorých produktov, technologických postupov.
 
|Comment=Subjektmi environmentálneho trhu sú spotrebitelia, občania, organizácie, štátne orgány, ktoré súborne tvoria dopyt po tovaroch a službách pozitívne vplývajucich na životné prostredie človeka. Na strane druhej sú producenti takýchto tovarov a služieb, ich dovozcovia a vývozcovia. Dopyt po envirotovaroch vytvára štát, podniky, obce,občan, ktorí majú a chcú zabezpečiť environmentálnu nenáročnosť, neškodnosť,technológiu produktov, tovarov, služieb v súlade s enviro predpismi štátu, regiónu, obce i na základe osobného poznania škodlivosti niektorých produktov, technologických postupov.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 21:37, 16. máj 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: trh tovarov a služieb súvisiacich s tvorbou a ochranou životného prostredia človeka, je súčasťou trhu v širokom slova zmysle trhovej ekonomiky
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.

Kontext: Environmentálny trh je komplex dopytu a ponuky investičných celkov, strojových a technologických uzlov, materiálov dlhodobej spotreby finálnych spotrebných predmetov a služieb, ktoré umožňujú ochranu a rozvoj životného prostredia človeka, nemajú negatívny vplyv na životné prostredie človeka, nepoškodzujú prírodu, nenarušujú ekologické zákonitosti.
Zdroj kontextu: Zapletal, V.: Environmentálna ekonómia. Bratislava: Merkury 2006.
Príbuzné termíny: trh, environmentálny marketing, environmentálne vhodný produkt
Poznámka: Subjektmi environmentálneho trhu sú spotrebitelia, občania, organizácie, štátne orgány, ktoré súborne tvoria dopyt po tovaroch a službách pozitívne vplývajucich na životné prostredie človeka. Na strane druhej sú producenti takýchto tovarov a služieb, ich dovozcovia a vývozcovia. Dopyt po envirotovaroch vytvára štát, podniky, obce,občan, ktorí majú a chcú zabezpečiť environmentálnu nenáročnosť, neškodnosť,technológiu produktov, tovarov, služieb v súlade s enviro predpismi štátu, regiónu, obce i na základe osobného poznania škodlivosti niektorých produktov, technologických postupov.