Termín:city marketing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 7: Riadok 7:
 
|Related terms=urbánny marketing, lokálny marketing, aplikovaný marketing
 
|Related terms=urbánny marketing, lokálny marketing, aplikovaný marketing
 
|Synonyms=
 
|Synonyms=
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
 
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=city marketing}}
 
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=city marketing}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
Riadok 15: Riadok 15:
 
|Localized URLs=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Approved=
|Comment=Termín ''city marketing'' má pôvod vo vývoji všeobecnej teórie lokalizácie, ktorá je súčasťou teórie priestorovej ekonomiky, ale je aj súčasťou teórie socioekonomickej geografie a urbanistiky. Postupom času rôzni autori tento termín začali používať vo význame city-management. Termín ''marketing mesta'' sa v súčasnosti používa vo väčšine odborných prác pre označenie činnosti, uplatňovania marketingovej koncepcie pre mesto ako celok. Používanie termínov – marketing lokality, marketing miesta, ale aj lokalizačný marketing (nem. Standortmarketing) ako synonymum nie je celkom presné. V budúcnosti sa predpokladá ďalší príliv neologizmov, napr. z odborov urbánnej etnológie, muzeológie. Termín komunálny marketing (kommunales marketing) by mal označovať použitie marketingovej koncepcie v riadení obce, mesta, okresu, kraja.
+
|Comment=Termín ''city marketing'' má pôvod vo vývoji všeobecnej teórie lokalizácie, ktorá je súčasťou teórie priestorovej ekonomiky, ale je aj súčasťou teórie socioekonomickej geografie a urbanistiky. Postupom času rôzni autori tento termín začali používať vo význame city management. Termín ''marketing mesta'' sa v súčasnosti používa vo väčšine odborných prác pre označenie činnosti, uplatňovania marketingovej koncepcie pre mesto ako celok. Používanie termínov – marketing lokality, marketing miesta, ale aj lokalizačný marketing (nem. Standortmarketing) ako synonymum nie je celkom presné. V budúcnosti sa predpokladá ďalší príliv neologizmov, napr. z odborov urbánnej etnológie, muzeológie. Termín komunálny marketing (kommunales marketing) by mal označovať použitie marketingovej koncepcie v riadení obce, mesta, okresu, kraja.
 +
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
  

Verzia zo dňa a času 23:57, 15. marec 2021

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: marketing aplikovaný na obchodné, spoločenské, historické centrum mesta
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Príbuzné termíny: urbánny marketing, lokálny marketing, aplikovaný marketing
Cudzojazyčný ekvivalent: en: city marketing
Poznámka: Termín city marketing má pôvod vo vývoji všeobecnej teórie lokalizácie, ktorá je súčasťou teórie priestorovej ekonomiky, ale je aj súčasťou teórie socioekonomickej geografie a urbanistiky. Postupom času rôzni autori tento termín začali používať vo význame city management. Termín marketing mesta sa v súčasnosti používa vo väčšine odborných prác pre označenie činnosti, uplatňovania marketingovej koncepcie pre mesto ako celok. Používanie termínov – marketing lokality, marketing miesta, ale aj lokalizačný marketing (nem. Standortmarketing) ako synonymum nie je celkom presné. V budúcnosti sa predpokladá ďalší príliv neologizmov, napr. z odborov urbánnej etnológie, muzeológie. Termín komunálny marketing (kommunales marketing) by mal označovať použitie marketingovej koncepcie v riadení obce, mesta, okresu, kraja.