Termín:AIDA: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=AIDA
 
|Name=AIDA
 
|Definition=model reklamného účinku
 
|Definition=model reklamného účinku
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
+
|Related terms=ADAM, reklama, marketingová komunikácia
|Related terms=ADAM, reklama, marketingová komunikácia, spotrebiteľ
+
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.
|Synonyms=
+
|Translations={{Translation
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
+
|Language=en
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=AIDA}}
+
|Localized form=AIDA
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Akronym vznikol z prvých písmen anglických slov Attention (upútať pozornosť), Interest (vzbudiť záujem), Desire (vzbudiť túžbu), Action (vyvolať akciu). Podľa Krofianovej vzorec AIDA síce väčšina expertov popisuje ako zastaralý a nesprávny, v praxi ho ale nachádzame na mnohých miestach, v neposlednom rade u väčšiny rozšírených predbežných testovacích metód. Stále je ešte považovaný boj o pozornosť klienta za centrálny problém v marketingu 21. storočia. Model AIDA okrem iného implikuje, že bez vedomej pozornosti nevzniká žiaden účinok a že je možné vzbudiť prianie ("desire") v hlave spotrebiteľov, len ak sa podarí zachytiť ich pozornosť. Výskum mozgu ukazuje, že priania sa nedajú do hláv spotrebiteľov "zasadiť", ale že je treba nadviazať na už existujúce potreby a emócie.
 
|Comment=Akronym vznikol z prvých písmen anglických slov Attention (upútať pozornosť), Interest (vzbudiť záujem), Desire (vzbudiť túžbu), Action (vyvolať akciu). Podľa Krofianovej vzorec AIDA síce väčšina expertov popisuje ako zastaralý a nesprávny, v praxi ho ale nachádzame na mnohých miestach, v neposlednom rade u väčšiny rozšírených predbežných testovacích metód. Stále je ešte považovaný boj o pozornosť klienta za centrálny problém v marketingu 21. storočia. Model AIDA okrem iného implikuje, že bez vedomej pozornosti nevzniká žiaden účinok a že je možné vzbudiť prianie ("desire") v hlave spotrebiteľov, len ak sa podarí zachytiť ich pozornosť. Výskum mozgu ukazuje, že priania sa nedajú do hláv spotrebiteľov "zasadiť", ale že je treba nadviazať na už existujúce potreby a emócie.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 14:22, 19. apríl 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: model reklamného účinku
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.

Príbuzné termíny: ADAM, reklama, marketingová komunikácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: AIDA
Poznámka: Akronym vznikol z prvých písmen anglických slov Attention (upútať pozornosť), Interest (vzbudiť záujem), Desire (vzbudiť túžbu), Action (vyvolať akciu). Podľa Krofianovej vzorec AIDA síce väčšina expertov popisuje ako zastaralý a nesprávny, v praxi ho ale nachádzame na mnohých miestach, v neposlednom rade u väčšiny rozšírených predbežných testovacích metód. Stále je ešte považovaný boj o pozornosť klienta za centrálny problém v marketingu 21. storočia. Model AIDA okrem iného implikuje, že bez vedomej pozornosti nevzniká žiaden účinok a že je možné vzbudiť prianie ("desire") v hlave spotrebiteľov, len ak sa podarí zachytiť ich pozornosť. Výskum mozgu ukazuje, že priania sa nedajú do hláv spotrebiteľov "zasadiť", ale že je treba nadviazať na už existujúce potreby a emócie.