public relations

Z STD
Verzia z 11:34, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: zahrňujú širokú škálu programov, ktoré podporujú alebo ochraňujú image firmy alebo jej jednotlivých produktov
Zdroj: Kotler, Ph. - Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.

Kontext: Väčšina firiem má oddelenie public relations, ktoré monitoruje správanie svojej kľúčovej skupiny a distribuuje informácie a komunikáciu za účelom vytvorenia dobrého mena spoločnosti. Takéto oddelenia majú päť poslaní: 1. vzťahy s tlačou - prezentácia noviniek a informácií týkajucich sa spoločnosti v tom najlepšom svetle. 2. publicita produktov - snaha čo najlepšie zverejňovať informácie týkajúce sa špecifických produktov. 3. korporátna komunikácia - podpora chápania spoločnosti prostredníctvom vnútornej a vonkajšej komunikácie. 4. lobbing - rokovanie so zástupcami zákonodarstva a štátnych úradníkov ohľadom podpory či zamietnutia legislatívnych opatrení. 5. poradenstvo - doporučenia managementu ohľadom verejných záležitostí a pozície spoločnosti v časoch dobrých i zlých.
Zdroj kontextu: Kotler, Ph. - Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
Synonymum: vzťahy s verejnosťou, PR
Príbuzné termíny: marketingová komunikácia, imidž, identita spoločnosti
Cudzojazyčný ekvivalent: en: public relations