sponzorstvo

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: znamená, že firma finančnými príspevkami sponzoruje jednotlivca, skupinu či aktivitu
Zdroj: Clow, K. E. – Baack, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha: Computer Press 2008.

Kontext: Pri výbere sponzorskej aktivity je dôležité zladiť profil publika s cieľovým trhom firmy. Marketingoví manažéri musia zvažovať tiež image sponzorovaných osobností či súborov a ich vzťah k image sponzora. Sponzorstvo má pre firmu dosiahnuť mnoho rôznych cieľov - posilniť firemný image, zvýšiť viditeľnosť firmy, odlíšiť firmu od konkurencie, upozorniť na konkrétne tovary a služby, pomôcť vytvoriť užšie vzťahy s existujúcimi i potenciálnymi zákazníkmi, predávať nadbytočné zásoby a pod.
Zdroj kontextu: Clow, K. E. – Baack, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha: Computer Press 2008.
Príbuzné termíny: marketingová komunikácia, manažér marketingu, imidž, sponzorovanie, ambush marketing
Cudzojazyčný ekvivalent: en: sponsorship