destinačný marketing

Z STD
Verzia z 14:08, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: subkoncepcia marketingu cestovného ruchu, v rámci ktorej sa podnikateľské subjekty, orgány štátnej správy a miestnej samosprávy a obyvateľstva orientujú na uspokojovanie a želaní návštevníkov s cieľom dosiahnuť primeraný zisk
Zdroj: PODĽA: Gúčik, M. a kol.: Krátky slovník cestovného ruchu. Banská Bystrica: Slovensko-švajčiarske združenie pre rozvoj cestovného ruchu 2004.

Synonymum: marketing cieľového miesta
Príbuzné termíny: destinácia cestovného ruchu, marketing cestovného ruchu, marketing miesta, lokálny marketing
Poznámka: Rôznorodosť záujmových skupín zainteresovaných na rozvoji cestovného ruchu v cieľovom mieste vyvoláva potrebu spoločného koordinovaného postupu na trhu, ktorý zabezpečuje marketingová koncepcia cestovného ruchu v cieľovom mieste. Výraz destinačný marketing možno chápať aj ako – marketing geografického priestoru, teda aj ako marketing miesta, alebo marketing cieľového miesta v cestovnom ruchu (pričom autori zamieňajú termíny marketing/management destinácie).