marketingové kanály

Z STD
Verzia z 14:32, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Synonymum: distribučné kanály
Príbuzné termíny: distribúcia, channel theory
Poznámka: Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom. Niektorí sprostredkovatelia (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti) – hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry...), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).