globálne spoločnosti

Z STD
Verzia z 15:11, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: vrcholové vedenie a zamestnanci takejto spoločnosti plánujú po celom svete výrobné zariadenie, marketingovú politiku, finančné toky a logistické systémy
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Synonymum: globálna firma
Príbuzné termíny: globálny marketing
Poznámka: Globálne operačné jednotky podávajú hlásenia priamo najvyššiemu predstaviteľovi firmy alebo výkonnému výboru a nie šéfovi medzinárodnej divízie. Vedúci pracovníci sú školení v celosvetovej prevádzke. Vedenie sa regrutuje z viacerých krajín, zásoby a jednotlivé diely sa nakupujú tam, kde ich možno získať za najnižšie náklady, a investície sa uskutočňujú všade, kde je predpoklad najlepšej návratnosti.