Termín:public relations: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=public relations
 
|Name=public relations
 
|Definition=zahrňujú širokú škálu programov, ktoré podporujú alebo ochraňujú image firmy alebo jej jednotlivých produktov
 
|Definition=zahrňujú širokú škálu programov, ktoré podporujú alebo ochraňujú image firmy alebo jej jednotlivých produktov
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=marketingová komunikácia, imidž, identita spoločnosti
 
|Related terms=marketingová komunikácia, imidž, identita spoločnosti
 
|Synonyms=vzťahy s verejnosťou, PR
 
|Synonyms=vzťahy s verejnosťou, PR
|Bibliography=Kotler, Ph. - Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
+
|Bibliography=PODĽA: Kotler, Ph. Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=public relations}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=public relations
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Väčšina firiem má oddelenie public relations, ktoré monitoruje správanie svojej kľúčovej skupiny a distribuuje informácie  a komunikáciu za účelom vytvorenia dobrého mena spoločnosti. Takéto oddelenia majú päť poslaní: 1. vzťahy s tlačou - prezentácia noviniek a informácií týkajucich sa spoločnosti v tom najlepšom svetle. 2. publicita produktov - snaha čo najlepšie zverejňovať informácie týkajúce sa špecifických produktov. 3. korporátna komunikácia - podpora chápania spoločnosti prostredníctvom vnútornej a vonkajšej komunikácie. 4. lobbing - rokovanie  so zástupcami zákonodarstva a štátnych úradníkov ohľadom podpory či zamietnutia legislatívnych opatrení. 5. poradenstvo - doporučenia managementu ohľadom verejných záležitostí a pozície spoločnosti v časoch dobrých i zlých.
+
|Comment=Väčšina firiem má oddelenie public relations, ktoré monitoruje správanie svojej kľúčovej skupiny a distribuuje informácie  a komunikáciu za účelom vytvorenia dobrého mena spoločnosti. Takéto oddelenia majú päť poslaní: 1. vzťahy s tlačou - prezentácia noviniek a informácií týkajucich sa spoločnosti v tom najlepšom svetle. 2. publicita produktov - snaha čo najlepšie zverejňovať informácie týkajúce sa špecifických produktov. 3. korporátna komunikácia - podpora chápania spoločnosti prostredníctvom vnútornej a vonkajšej komunikácie. 4. lobbing - rokovanie  so zástupcami zákonodarstva a štátnych úradníkov ohľadom podpory či zamietnutia legislatívnych opatrení. 5. poradenstvo - doporučenia managementu ohľadom verejných záležitostí a pozície spoločnosti v časoch dobrých i zlých.
|Context source=Kotler, Ph. - Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 15:40, 23. apríl 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: zahrňujú širokú škálu programov, ktoré podporujú alebo ochraňujú image firmy alebo jej jednotlivých produktov
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Synonymum: vzťahy s verejnosťou, PR
Príbuzné termíny: marketingová komunikácia, imidž, identita spoločnosti
Cudzojazyčný ekvivalent: en: public relations
Poznámka: Väčšina firiem má oddelenie public relations, ktoré monitoruje správanie svojej kľúčovej skupiny a distribuuje informácie a komunikáciu za účelom vytvorenia dobrého mena spoločnosti. Takéto oddelenia majú päť poslaní: 1. vzťahy s tlačou - prezentácia noviniek a informácií týkajucich sa spoločnosti v tom najlepšom svetle. 2. publicita produktov - snaha čo najlepšie zverejňovať informácie týkajúce sa špecifických produktov. 3. korporátna komunikácia - podpora chápania spoločnosti prostredníctvom vnútornej a vonkajšej komunikácie. 4. lobbing - rokovanie so zástupcami zákonodarstva a štátnych úradníkov ohľadom podpory či zamietnutia legislatívnych opatrení. 5. poradenstvo - doporučenia managementu ohľadom verejných záležitostí a pozície spoločnosti v časoch dobrých i zlých.