Termín:marketingové kanály: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=marketingové kanály
 
|Name=marketingové kanály
 
|Definition=súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
 
|Definition=súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
+
|Related terms=distribúcia
|Related terms=
 
 
|Synonyms=distribučné kanály
 
|Synonyms=distribučné kanály
|Bibliography=Kotler, Ph., Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
+
|Bibliography=Kotler, Ph. Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom.
 
|Context=Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom.
 
|Context source=Kotler, Ph., Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
 
|Context source=Kotler, Ph., Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Niektorí sprostredkovatelia  (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti)  - hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry..), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).
 
|Comment=Niektorí sprostredkovatelia  (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti)  - hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry..), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 23:41, 22. máj 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
Zdroj: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Kontext: Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom.
Zdroj kontextu: Kotler, Ph., Keller, K. L.: Marketing, management. 2007.
Synonymum: distribučné kanály
Príbuzné termíny: distribúcia
Poznámka: Niektorí sprostredkovatelia (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti) - hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry..), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).