Termín:manažment: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=manažment
 
|Name=manažment
 
|Definition=proces vytvárania a ďalšieho aktívneho rozvíjania podnikateľsky orientovaného správania sociálnych systémov
 
|Definition=proces vytvárania a ďalšieho aktívneho rozvíjania podnikateľsky orientovaného správania sociálnych systémov
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=manažment cestovného ruchu, destinačný manažment, manažment kategórií, manažment odvrátenia odchodu zákazníkov ku konkurencii
 
|Related terms=manažment cestovného ruchu, destinačný manažment, manažment kategórií, manažment odvrátenia odchodu zákazníkov ku konkurencii
|Synonyms=
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
|Bibliography=Viestová, K. - Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=management}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=management
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Manažment sa vysvetľuje jednak z funkcionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku procesov a úloh, ktoré sa týkajú vnútra podnikov/organizácií, a jednak z inštitucionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku  osôb, ktoré sú vykonávateľmi manažmentu (manažéri). Manažéri realizujú manažérske funkcie v závislosti od roviny manažmentu a pritom plnia manažérske úlohy. Manažment je vždy viacdimenzionálny t. j má viac rovín - normatívnu, strategickú a operatívnu. V cestovnom ruchu ide nielen o podnikový manažment, ale aj o manažment cieľového miesta (stredisko cestovného ruchu, región a štát ako cestovný cieľ).
 
|Comment=Manažment sa vysvetľuje jednak z funkcionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku procesov a úloh, ktoré sa týkajú vnútra podnikov/organizácií, a jednak z inštitucionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku  osôb, ktoré sú vykonávateľmi manažmentu (manažéri). Manažéri realizujú manažérske funkcie v závislosti od roviny manažmentu a pritom plnia manažérske úlohy. Manažment je vždy viacdimenzionálny t. j má viac rovín - normatívnu, strategickú a operatívnu. V cestovnom ruchu ide nielen o podnikový manažment, ale aj o manažment cieľového miesta (stredisko cestovného ruchu, región a štát ako cestovný cieľ).
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 14:35, 13. január 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: proces vytvárania a ďalšieho aktívneho rozvíjania podnikateľsky orientovaného správania sociálnych systémov
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.

Príbuzné termíny: manažment cestovného ruchu, destinačný manažment, manažment kategórií, manažment odvrátenia odchodu zákazníkov ku konkurencii
Cudzojazyčný ekvivalent: en: management
Poznámka: Manažment sa vysvetľuje jednak z funkcionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku procesov a úloh, ktoré sa týkajú vnútra podnikov/organizácií, a jednak z inštitucionálneho hľadiska, keď ide o charakteristiku osôb, ktoré sú vykonávateľmi manažmentu (manažéri). Manažéri realizujú manažérske funkcie v závislosti od roviny manažmentu a pritom plnia manažérske úlohy. Manažment je vždy viacdimenzionálny t. j má viac rovín - normatívnu, strategickú a operatívnu. V cestovnom ruchu ide nielen o podnikový manažment, ale aj o manažment cieľového miesta (stredisko cestovného ruchu, región a štát ako cestovný cieľ).