Termín:marketingové kanály: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
 
|Definition=súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Related terms=distribúcia
+
|Related terms=distribúcia, channel theory
 
|Synonyms=distribučné kanály
 
|Synonyms=distribučné kanály
 
|Bibliography=Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
 
|Bibliography=Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Verzia zo dňa a času 21:04, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
Zdroj: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Kontext: Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom.
Zdroj kontextu: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
Synonymum: distribučné kanály
Príbuzné termíny: distribúcia, channel theory
Poznámka: Niektorí sprostredkovatelia (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti) – hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry...), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).