Termín:marketingové kanály: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
 
|Definition=súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Related terms=distribúcia
+
|Related terms=distribúcia, channel theory
 
|Synonyms=distribučné kanály
 
|Synonyms=distribučné kanály
|Bibliography=Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
+
|Bibliography=PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom.
+
|Comment=Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom. Niektorí sprostredkovatelia  (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti) – hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry...), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).
|Context source=Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.
 
|Comment=Niektorí sprostredkovatelia  (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti) – hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry...), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).
 
 
}}
 
}}
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 15:32, 23. apríl 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: súbor vzájomne závislých spoločností zapojených do procesu sprístupnenia výrobku alebo služby k použitiu alebo k spotrebe
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Synonymum: distribučné kanály
Príbuzné termíny: distribúcia, channel theory
Poznámka: Ide o súbor ciest, ktorými prechádza výrobok alebo služby od svojho vytvorenia a ktorý vrcholí ich nákupom a použitím konečným spotrebiteľom. Niektorí sprostredkovatelia (veľkoobchodníci a retaileri) – tovar kupujú, preberajú do svojho vlastníctva a znovu predávajú – preto sa im hovorí obchodníci (merchants). Iní (brokeri, zástupcovia výrobcov, predajní agenti) – hľadajú zákazníkov a môžu vyjednávať v prospech výrobcu, ale tovar fyzicky nevlastnia – preto sa im hovorí agenti (agents). A tí ktorí pomáhajú s distribučným procesom (prepravné spoločnosti, nezávislé sklady, banky, reklamné agentúry...), ale tovar nielen fyzicky nevlastnia a ani nevyjednávajú nákupy a predaje sa nazývajú facilitátori (facilitators).