Termín:manažér značky: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 14: Riadok 14:
 
}}
 
}}
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]
 +
[[Category:Ekonómia]]

Verzia zo dňa a času 12:31, 9. december 2018

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: pracovník zodpovedný za komplexný program riadenia značky naprieč všetkými marketingovými činnosťami
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Synonymum: brand manažér, produktový manažér
Príbuzné termíny: ľudia, značka, manažment, produktový manažér skupiny
Cudzojazyčný ekvivalent: en: brand manager
Poznámka: Manažér značky vytvára stratégiu pre danú položku a sleduje jej výkon na trhu, obvykle zodpovedá za rozhodovanie o reklame a komunikuje s agentúrami pre marketingové služby. Jeho úloha zahŕňa zlepšovanie existujúcich produktov a umiestňovanie nových produktov na trh. Má veľký vplyv na určovanie nákladov na produkt a definovanie distribučných kanálov. Takisto zodpovedá za plánovanie, koordináciu a monitorovanie reklamy pre značku. Informácie získava z rôznych zdrojov: z distribučných kanálov, tlače, internej dokumentácie a podnikových dát, z internetu (webové stránky konkurentov, hlavných zákazníkov, z cenníkov atď.), z výskumu trhu. Kľúčovými indikátormi jeho výkonnosti sú ukazovatele ako trhový podiel, tržby, zisková marža, kalkulácia nákladov, náklady na reklamu a podporu predaja.