brand manažér

Z STD
Verzia z 15:39, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: marketing
Definícia: manažér zodpovedný za značku, vytvára stratégiu pre danú položku a sleduje jej výkon na trhu, obvykle zodpovedá za rozhodovanie o reklame a komunikuje s agentúrami pre marketingové služby
Zdroj: Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.

Synonymum: produktový manažér, manažér značky
Príbuzné termíny: manažment, značka, reklama
Cudzojazyčný ekvivalent: en: brand manager
Poznámka: Jeho úloha zahŕňa zlepšovanie existujúcich produktov a umiestňovanie nových produktov na trh. Má veľký vplyv na určovanie nákladov na produkt a definovanie distribučných kanálov. Takisto zodpovedá za plánovanie, koordináciu a monitorovanie reklamy pre značku. Informácie získava z rôznych zdrojov: z distribučných kanálov, tlače, internej dokumentácie a podnikových dát, z internetu (webové stránky konkurentov, hlavných zákazníkov, z cenníkov atď.), z výskumu trhu. Kľúčovými indikátormi jeho výkonnosti sú ukazovatele ako trhový podiel, tržby, zisková marža, kalkulácia nákladov, náklady na reklamu a podporu predaja.