trade marketing

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: marketing
Definícia: marketing obchodu na internom trhu
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Kontext: Trade marketing za štyri oblasti (skratka DPSM) - distribúciu (distribution), t. j. povinnosť zaistiť, aby výrobok bol dostupný v čo možno najväčšom počte predajných miest a zalistovaný; stanovenie cenovej úrovne (pricing) a koordináciu cenovej politiky s obchodnými partnermi, najmä dohľad nad dodržiavaním odsúhlasených cenových hladín predajných cien a podmienok pre mimoriadne akcie na podporu predaja; správne umiestnenie výrobku v regáloch maloobchodných predajniach (shelving) a prezentáciu tovaru, umiestnenie propagačných materiálov, doplňovania tovaru, čistotu a kultúru predaja, doplňovanie tovaru do regálov, realizáciu promočných a letákových aktivít (merchandising).
Zdroj kontextu: Machková, H.: Medzinárodný marketing. 2006
Príbuzné termíny: distribúcia, merchandising
Cudzojazyčný ekvivalent: en: trade marketing