priama výrobková rentabilita

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: koncepcia sledovania ziskovosti jednotlivého produktu, vznikla v oblasti distribučnej logistiky ako špecifická metóda, ktorá vychádza zo zisťovania nákladov a rentability jednotlivých výrobkov
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Synonymum: DPP, priama výrobková rentabilita
Príbuzné termíny: direct product cost, marketingové kanály, logistika, výkon
Cudzojazyčný ekvivalent: en: direct product profitability
Poznámka: Podstatou európskeho modelu metódy DPP (prevzatého z pôvodného amerického modelu) je sledovanie pohybu výrobkov od ich vstupu do oblasti obchodu až po predaj zákazníkovi (uloženie do nákupného košíka). Tento tok je rozdelený na jednotlivé časti podľa vopred dohodnutého systému a na všetkých týchto častiach sa sleduje doba pobytu výrobku a najmä náklady, ktoré na seba výrobok v týchto úsekoch viaže. Cieľom je zistiť veľkosť konkrétnych nákladov na skladovanie, manipuláciu, prepravu, balenie, komisionársku činnosť, označovanie výrobkov, predaj a všetky ostatné logistické náklady.