spoločensky zodpovedný marketing

Z STD
Verzia z 14:32, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: jedna zo štyroch zložiek holistického marketingu; je vyjadrením koncepcie spoločensky zodpovedného podnikania, teda podnikania v rámci chápania širších záujmov, nielen podnikových, spoločenských, sociálnych
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Kontext: Holistický marketing je marketingový prístup pokúšajúci sa uznávať a zmierňovať rozsah a spletitosť marketingových aktivít. Štruktúra holistického marketingu je takáto: vzťahový marketing, integrovaný marketing, interný marketing a spoločensky zodpovedný marketing.
Zdroj kontextu: Kita, J. a kolektív: Marketing. Bratislava: Iura Edition 2010.
Synonymum: social responsibility marketing
Príbuzné termíny: holistický marketing, environmentálny marketing, zdieľaný marketing, sociálny marketing, humánny marketing, spoločensky zodpovedné vodcovstvo
Cudzojazyčný ekvivalent: en: social responsibility marketing
Poznámka: Prvkami spoločensky zodpovedného marketingu sú etika, životné prostredie, právo, spoločenstvo. Výraz spoločensky zodpovedný marketing sa často nahradzuje výrazmi - humanistický marketing, ekologický marketing, zdieľaný marketing (cause-related marketing).