inovatívny marketing

Z STD
Verzia z 14:04, 19. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: sled pracovných úkonov, ktoré, ak sú aplikované na existujúcich produktoch, vedú k vytváraniu nových výrobkov či nových služieb, ktoré uspokojujú nové potreby, prinášajú nové oblasti využitia, nové situácie, resp. objavujúce nové cieľové skupiny spotrebiteľa
Zdroj: Kotler, Ph. – Trias de Bes, F.: Inovatívny marketing. Praha: Grada 2005.

Kontext: Ide teda o proces, ktorý ponúka značnú príležitosť vytvoriť celkom nové kategórie výrobkov či sformovať celkom nové trhy.
Synonymum: laterálny marketing
Príbuzné termíny: aplikovaný marketing, osvietenecký marketing, anticipatívny marketing, služby, produkt, inovácia
Poznámka: Podľa publikácie Ph. Kotlera Moderní marketing z roku 2007 je inovatívny marketing jeden z princípov osvieteneckého marketingu, ktorý vyžaduje, aby firma vyhľadávala skutočné zlepšenie produktov a marketingu.