publikum

Z STD
Verzia z 07:23, 3. apríl 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Pokles záujmu publika o niektoré kontroverzné relácie akoby nasvedčoval, že excentricita, vizuálne a verbálne síce provokujúca, nemôže v našom sociokultúrnom prostredí dlhodobo nahrádzať obsah.
Zdroj kontextu: Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania.
Príbuzné termíny: masa, dav, účinky médií, aktívne publikum, Birminghamská škola, cieľová skupina, dav v komunikácii
Cudzojazyčný ekvivalent: en: audience, de: Publikum (das), fr: public (n. m.), it: publicco (il)
Poznámka: Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, pretože obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
URL: http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com glossary&letter=P&id=21