manažér značky

Z STD
Verzia z 14:54, 12. marec 2021, ktorú vytvoril Kristina.bobekova (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: obchod, predaj, marketing
Definícia: pracovník zodpovedný za komplexný program riadenia značky naprieč všetkými marketingovými činnosťami
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.

Synonymum: brand manažér, produktový manažér
Príbuzné termíny: ľudia, manažment, reklama, produktový manažér skupiny
Cudzojazyčný ekvivalent: en: brand manager
Poznámka: Manažér značky vytvára stratégiu pre danú položku a sleduje jej výkon na trhu, obvykle zodpovedá za rozhodovanie o reklame a komunikuje s agentúrami pre marketingové služby. Jeho úloha zahŕňa zlepšovanie existujúcich produktov a umiestňovanie nových produktov na trh. Má veľký vplyv na určovanie nákladov na produkt a definovanie distribučných kanálov. Takisto zodpovedá za plánovanie, koordináciu a monitorovanie reklamy pre značku. Informácie získava z rôznych zdrojov: z distribučných kanálov, tlače, internej dokumentácie a podnikových dát, z internetu (webové stránky konkurentov, hlavných zákazníkov, z cenníkov atď.), z výskumu trhu. Kľúčovými indikátormi jeho výkonnosti sú ukazovatele ako trhový podiel, tržby, zisková marža, kalkulácia nákladov, náklady na reklamu a podporu predaja.