podpora predaja

Z STD
Verzia z 22:35, 22. máj 2020, ktorú vytvoril Kristina.bobekova (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: nástroj marketingovej komunikácie, ktorý má viaceré formy: instore, ukážky a ochutnávky, vernostné programy/programy lojality spotrebiteľa, špeciálne akcie, ako je kupónový predaj, motivačné hry, spotrebiteľské súťaže
Zdroj: Bárta, V. – Pátik, L. – Postler, M.: Retail marketing. Praha: Management Press 2009.

Kontext: Predstavuje krátkodobé stimuly zamerané na zvýšenie predaja. Nástroje podpory predaja sú: podpora na mieste (v bode) predaja (POS-point of sale), kupóny, súťaže, zľavy, zvýhodnené ponuky, tovar zadarmo, ochutnávky, výstavy, výstavky, veľtrhy a pod.
Zdroj kontextu: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Trenčín: Inštitút aplikovaného manažmentu 2012.
Príbuzné termíny: marketingová komunikácia, marketingový nástroj, indoor, kupóning, bod predaja