Termín:ambush marketing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=ambush marketing
 
|Name=ambush marketing
 
|Definition=technika marketingového komunikačného mixu, ktorá spočíva v tom, že firma vedome hľadá spojenie s určitou udalosťou napriek tomu, že neplatí sponzorský poplatok, aby presvedčila spoločnosť, že je legitímny a hlavný sponzor
 
|Definition=technika marketingového komunikačného mixu, ktorá spočíva v tom, že firma vedome hľadá spojenie s určitou udalosťou napriek tomu, že neplatí sponzorský poplatok, aby presvedčila spoločnosť, že je legitímny a hlavný sponzor
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=marketingový mix, marketingová komunikácia, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie, sponzorstvo
 
|Related terms=marketingový mix, marketingová komunikácia, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie, sponzorstvo
 
|Synonyms=sponzorstvo zo zálohy, sponzorstvo zo závetria, parazitický marketing
 
|Synonyms=sponzorstvo zo zálohy, sponzorstvo zo závetria, parazitický marketing
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=ambush marketing}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=ambush marketing
 +
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=
+
|Comment=Ambush marketing predstavuje situáciu, keď jedna spoločnosť zaplatí za získanie statusu oficiálneho sponzora podujatia a ďalšia konkurenčná spoločnosť sa pokúsi o prepojenie svojej značky s daným podujatím bez zaplatenia sponzorského poplatku, naviac úplne legálnou cestou. Je to možné dosiahnuť sponzorstvom médií, ktoré pokrývajú danú udalosť, sponzorstvom subkategórií danej udalosti (napr. jeden team alebo jeden hráč) alebo nadsadením zapojenia organizácie do udalosti reklamou alebo podporami predaja počas udalosti. V literatúre sa možno stretnúť aj s alternatívnymi termínmi príživnícky, poprípade neférový marketing alebo aj parazitný marketing.
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Ambush marketing predstavuje situáciu, keď jedna spoločnosť zaplatí za získanie statusu oficiálneho sponzora podujatia a ďalšia konkurenčná spoločnosť sa pokúsi o prepojenie svojej značky s daným podujatím bez zaplatenia sponzorského poplatku, naviac úplne legálnou cestou. Je to možné dosiahnuť sponzorstvom médií, ktoré pokrývajú danú udalosť, sponzorstvom subkategórií danej udalosti (napr. jeden team alebo jeden hráč) alebo nadsadením zapojenia organizácie do udalosti reklamou alebo podporami predaja počas udalosti. V literatúre sa možno stretnúť aj s alternatívnymi termínmi - príživnícky, poprípade neférový marketing alebo aj parazitný marketing.
 
 
|Suggest box=no
 
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 18:52, 11. marec 2021

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: technika marketingového komunikačného mixu, ktorá spočíva v tom, že firma vedome hľadá spojenie s určitou udalosťou napriek tomu, že neplatí sponzorský poplatok, aby presvedčila spoločnosť, že je legitímny a hlavný sponzor
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.

Synonymum: sponzorstvo zo zálohy, sponzorstvo zo závetria, parazitický marketing
Príbuzné termíny: marketingový mix, marketingová komunikácia, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie, sponzorstvo
Cudzojazyčný ekvivalent: en: ambush marketing
Poznámka: Ambush marketing predstavuje situáciu, keď jedna spoločnosť zaplatí za získanie statusu oficiálneho sponzora podujatia a ďalšia konkurenčná spoločnosť sa pokúsi o prepojenie svojej značky s daným podujatím bez zaplatenia sponzorského poplatku, naviac úplne legálnou cestou. Je to možné dosiahnuť sponzorstvom médií, ktoré pokrývajú danú udalosť, sponzorstvom subkategórií danej udalosti (napr. jeden team alebo jeden hráč) alebo nadsadením zapojenia organizácie do udalosti reklamou alebo podporami predaja počas udalosti. V literatúre sa možno stretnúť aj s alternatívnymi termínmi – príživnícky, poprípade neférový marketing alebo aj parazitný marketing.