Termín:priama výrobková rentabilita: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=priama výrobková rentabilita
 
|Name=priama výrobková rentabilita
 
|Definition=koncepcia sledovania ziskovosti jednotlivého produktu, vznikla v oblasti distribučnej logistiky ako špecifická metóda, ktorá vychádza zo zisťovania nákladov a rentability jednotlivých výrobkov
 
|Definition=koncepcia sledovania ziskovosti jednotlivého produktu, vznikla v oblasti distribučnej logistiky ako špecifická metóda, ktorá vychádza zo zisťovania nákladov a rentability jednotlivých výrobkov
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=direct product cost, marketingové kanály, logistika, výkon
 
|Related terms=direct product cost, marketingové kanály, logistika, výkon
 
|Synonyms=DPP, direct product profitability
 
|Synonyms=DPP, direct product profitability
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=direct product profitability}}
+
|Translations={{Translation
|Acceptability=Neologizmus
+
|Language=en
|Context=
+
|Localized form=direct product profitability
|Context source=
+
}}
|URL=
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Podstatou európskeho modelu metódy DPP (prevzatého z pôvodného amerického modelu) je sledovanie pohybu výrobkov od ich vstupu do oblasti obchodu až po predaj zákazníkovi (uloženie do nákupného košíka). Tento tok je rozdelený na jednotlivé časti podľa vopred dohodnutého systému a na všetkých týchto častiach sa sleduje doba pobytu výrobku a najmä náklady, ktoré na seba výrobok v týchto úsekoch viaže. Cieľom je zistiť veľkosť konkrétnych nákladov na skladovanie, manipuláciu, prepravu, balenie, komisionársku činnosť, označovanie výrobkov, predaj a všetky ostatné logistické náklady.
 
|Comment=Podstatou európskeho modelu metódy DPP (prevzatého z pôvodného amerického modelu) je sledovanie pohybu výrobkov od ich vstupu do oblasti obchodu až po predaj zákazníkovi (uloženie do nákupného košíka). Tento tok je rozdelený na jednotlivé časti podľa vopred dohodnutého systému a na všetkých týchto častiach sa sleduje doba pobytu výrobku a najmä náklady, ktoré na seba výrobok v týchto úsekoch viaže. Cieľom je zistiť veľkosť konkrétnych nákladov na skladovanie, manipuláciu, prepravu, balenie, komisionársku činnosť, označovanie výrobkov, predaj a všetky ostatné logistické náklady.
 
|Suggest box=no
 
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
 
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 09:39, 23. júl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: koncepcia sledovania ziskovosti jednotlivého produktu, vznikla v oblasti distribučnej logistiky ako špecifická metóda, ktorá vychádza zo zisťovania nákladov a rentability jednotlivých výrobkov
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Synonymum: DPP, direct product profitability
Príbuzné termíny: direct product cost, marketingové kanály, logistika, výkon
Cudzojazyčný ekvivalent: en: direct product profitability
Poznámka: Podstatou európskeho modelu metódy DPP (prevzatého z pôvodného amerického modelu) je sledovanie pohybu výrobkov od ich vstupu do oblasti obchodu až po predaj zákazníkovi (uloženie do nákupného košíka). Tento tok je rozdelený na jednotlivé časti podľa vopred dohodnutého systému a na všetkých týchto častiach sa sleduje doba pobytu výrobku a najmä náklady, ktoré na seba výrobok v týchto úsekoch viaže. Cieľom je zistiť veľkosť konkrétnych nákladov na skladovanie, manipuláciu, prepravu, balenie, komisionársku činnosť, označovanie výrobkov, predaj a všetky ostatné logistické náklady.