Termín:priama výrobková rentabilita: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=priama výrobková rentabilita
 
|Name=priama výrobková rentabilita
|Definition=''pozri definíciu synonyma''
+
|Definition=koncepcia sledovania ziskovosti jednotlivého produktu, vznikla v oblasti distribučnej logistiky ako špecifická metóda, ktorá vychádza zo zisťovania nákladov a rentability jednotlivých výrobkov
 
|Localized definitions=
 
|Localized definitions=
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
 
|Localized fields=
 
|Localized fields=
|Related terms=
+
|Related terms=direct product cost, marketingové kanály, logistika, výkon
|Synonyms=direct product profitability
+
|Synonyms=DPP, priama výrobková rentabilita
|Bibliography=
+
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
|Translations=
+
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=direct product profitability}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=
 
|Context=
Riadok 15: Riadok 15:
 
|Localized URLs=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Approved=
|Comment=
+
|Comment=Podstatou európskeho modelu metódy DPP (prevzatého z pôvodného amerického modelu) je sledovanie pohybu výrobkov od ich vstupu do oblasti obchodu až po predaj zákazníkovi (uloženie do nákupného košíka). Tento tok je rozdelený na jednotlivé časti podľa vopred dohodnutého systému a na všetkých týchto častiach sa sleduje doba pobytu výrobku a najmä náklady, ktoré na seba výrobok v týchto úsekoch viaže. Cieľom je zistiť veľkosť konkrétnych nákladov na skladovanie, manipuláciu, prepravu, balenie, komisionársku činnosť, označovanie výrobkov, predaj a všetky ostatné logistické náklady.
 +
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
 +
  
  
  
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 09:25, 4. október 2016

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: koncepcia sledovania ziskovosti jednotlivého produktu, vznikla v oblasti distribučnej logistiky ako špecifická metóda, ktorá vychádza zo zisťovania nákladov a rentability jednotlivých výrobkov
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Synonymum: DPP, priama výrobková rentabilita
Príbuzné termíny: direct product cost, marketingové kanály, logistika, výkon
Cudzojazyčný ekvivalent: en: direct product profitability
Poznámka: Podstatou európskeho modelu metódy DPP (prevzatého z pôvodného amerického modelu) je sledovanie pohybu výrobkov od ich vstupu do oblasti obchodu až po predaj zákazníkovi (uloženie do nákupného košíka). Tento tok je rozdelený na jednotlivé časti podľa vopred dohodnutého systému a na všetkých týchto častiach sa sleduje doba pobytu výrobku a najmä náklady, ktoré na seba výrobok v týchto úsekoch viaže. Cieľom je zistiť veľkosť konkrétnych nákladov na skladovanie, manipuláciu, prepravu, balenie, komisionársku činnosť, označovanie výrobkov, predaj a všetky ostatné logistické náklady.