Termín:Frankfurtská škola: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=Frankfurtská škola | |Name=Frankfurtská škola | ||
|Definition=škola teoretikov spojená s Institut für Sozialforschung z Frankfurtu nad Mohanom, ktorá z neomarxistických pozícií rozpracovala rad prístupov k masovým médiám, redefinovala význam pojmu kultúra a jej duchovný odkaz patrí ku kritickej teórii spoločnosti a médií | |Definition=škola teoretikov spojená s Institut für Sozialforschung z Frankfurtu nad Mohanom, ktorá z neomarxistických pozícií rozpracovala rad prístupov k masovým médiám, redefinovala význam pojmu kultúra a jej duchovný odkaz patrí ku kritickej teórii spoločnosti a médií | ||
− | |||
|Field=masmédiá | |Field=masmédiá | ||
− | |||
|Related terms=kultúrny priemysel, falošné vedomie, Birminghamská škola | |Related terms=kultúrny priemysel, falošné vedomie, Birminghamská škola | ||
− | + | |Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. | |
− | |Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace | + | |Translations={{Translation |
− | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form= | + | |Language=en |
+ | |Localized form=Frankfurt School | ||
+ | }}{{Translation | ||
+ | |Language=fr | ||
+ | |Localized form=école (n. f.) de Francfort | ||
+ | }}{{Translation | ||
+ | |Language=it | ||
+ | |Localized form=Scuola (la) di Francoforte | ||
+ | }} | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Tento vedecký motív rozvíjala Frankfurtská škola aj po 2. svetovej vojne, kde politickú nadvládu extrémistickej ideológie nahradila bezuzdná, najmä však verbalizovaná nadvláda hojnosti, ktorú politika svetovej populácii sľubovala na sklonku vojny, stala sa však len inou formou „racionálneho výkonu autority,“ (Marcuse), proti ktorému sa populácia stala bezbrannou. | |Context=Tento vedecký motív rozvíjala Frankfurtská škola aj po 2. svetovej vojne, kde politickú nadvládu extrémistickej ideológie nahradila bezuzdná, najmä však verbalizovaná nadvláda hojnosti, ktorú politika svetovej populácii sľubovala na sklonku vojny, stala sa však len inou formou „racionálneho výkonu autority,“ (Marcuse), proti ktorému sa populácia stala bezbrannou. | ||
− | |Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž | + | |Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Frankfurtsk%C3%A1_%C5%A1kola | |URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Frankfurtsk%C3%A1_%C5%A1kola | ||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Verzia zo dňa a času 18:27, 6. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masmédiá |
Definícia: | škola teoretikov spojená s Institut für Sozialforschung z Frankfurtu nad Mohanom, ktorá z neomarxistických pozícií rozpracovala rad prístupov k masovým médiám, redefinovala význam pojmu kultúra a jej duchovný odkaz patrí ku kritickej teórii spoločnosti a médií |
Zdroj: | PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
Kontext: | Tento vedecký motív rozvíjala Frankfurtská škola aj po 2. svetovej vojne, kde politickú nadvládu extrémistickej ideológie nahradila bezuzdná, najmä však verbalizovaná nadvláda hojnosti, ktorú politika svetovej populácii sľubovala na sklonku vojny, stala sa však len inou formou „racionálneho výkonu autority,“ (Marcuse), proti ktorému sa populácia stala bezbrannou. |
Zdroj kontextu: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
Príbuzné termíny: | kultúrny priemysel, falošné vedomie, Birminghamská škola |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: Frankfurt School, fr: école (n. f.) de Francfort, it: Scuola (la) di Francoforte |
URL: | http://sk.wikipedia.org/wiki/Frankfurtsk%C3%A1 %C5%A1kola |