Termín:Frankfurtská škola: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=Frankfurtská škola
 
|Name=Frankfurtská škola
 
|Definition=škola teoretikov spojená s Institut für Sozialforschung z Frankfurtu nad Mohanom, ktorá z neomarxistických pozícií rozpracovala rad prístupov k masovým médiám, redefinovala význam pojmu kultúra a jej duchovný odkaz patrí ku kritickej teórii spoločnosti a médií
 
|Definition=škola teoretikov spojená s Institut für Sozialforschung z Frankfurtu nad Mohanom, ktorá z neomarxistických pozícií rozpracovala rad prístupov k masovým médiám, redefinovala význam pojmu kultúra a jej duchovný odkaz patrí ku kritickej teórii spoločnosti a médií
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=kultúrny priemysel, falošné vedomie, Birminghamská škola
 
|Related terms=kultúrny priemysel, falošné vedomie, Birminghamská škola
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=the Frankfurt School}}{{Translation|Language=fr|Localized form=école de Francfort}}{{Translation|Language=it|Localized form=Scuola di Francoforte}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=Frankfurt School
 +
}}{{Translation
 +
|Language=fr
 +
|Localized form=école (n. f.) de Francfort
 +
}}{{Translation
 +
|Language=it
 +
|Localized form=Scuola (la) di Francoforte
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Tento vedecký motív rozvíjala Frankfurtská škola aj po 2. svetovej vojne, kde politickú nadvládu extrémistickej ideológie nahradila bezuzdná, najmä však verbalizovaná nadvláda hojnosti, ktorú politika svetovej populácii sľubovala na sklonku vojny, stala sa však len inou formou „racionálneho výkonu autority,“ (Marcuse), proti ktorému sa populácia stala bezbrannou.
 
|Context=Tento vedecký motív rozvíjala Frankfurtská škola aj po 2. svetovej vojne, kde politickú nadvládu extrémistickej ideológie nahradila bezuzdná, najmä však verbalizovaná nadvláda hojnosti, ktorú politika svetovej populácii sľubovala na sklonku vojny, stala sa však len inou formou „racionálneho výkonu autority,“ (Marcuse), proti ktorému sa populácia stala bezbrannou.
|Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011.
+
|Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Frankfurtsk%C3%A1_%C5%A1kola
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Frankfurtsk%C3%A1_%C5%A1kola
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 18:27, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: škola teoretikov spojená s Institut für Sozialforschung z Frankfurtu nad Mohanom, ktorá z neomarxistických pozícií rozpracovala rad prístupov k masovým médiám, redefinovala význam pojmu kultúra a jej duchovný odkaz patrí ku kritickej teórii spoločnosti a médií
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Tento vedecký motív rozvíjala Frankfurtská škola aj po 2. svetovej vojne, kde politickú nadvládu extrémistickej ideológie nahradila bezuzdná, najmä však verbalizovaná nadvláda hojnosti, ktorú politika svetovej populácii sľubovala na sklonku vojny, stala sa však len inou formou „racionálneho výkonu autority,“ (Marcuse), proti ktorému sa populácia stala bezbrannou.
Zdroj kontextu: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
Príbuzné termíny: kultúrny priemysel, falošné vedomie, Birminghamská škola
Cudzojazyčný ekvivalent: en: Frankfurt School, fr: école (n. f.) de Francfort, it: Scuola (la) di Francoforte
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Frankfurtsk%C3%A1 %C5%A1kola