Termín:ambush marketing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 9: Riadok 9:
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
 
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=ambush marketing}}
 
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=ambush marketing}}
|Acceptability=Odporúčaný
+
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=
 
|Context=
 
|Context source=
 
|Context source=

Verzia zo dňa a času 14:29, 29. september 2016

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: marketing
Definícia: technika marketingového komunikačného mixu, ktorá spočíva v tom, že firma vedome hľadá spojenie s určitou udalosťou napriek tomu, že neplatí sponzorský poplatok, aby presvedčila spoločnosť, že je legitímny a hlavný sponzor
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Synonymum: sponzorstvo zo zálohy, sponzorstvo zo závetria, parazitický marketing
Príbuzné termíny: marketingový mix, marketingová komunikácia, vzťahy s verejnosťou, sponzorovanie
Cudzojazyčný ekvivalent: en: ambush marketing
Poznámka: Ambush marketing predstavuje situáciu, keď jedna spoločnosť zaplatí za získanie statusu oficiálneho sponzora podujatia a ďalšia konkurenčná spoločnosť sa pokúsi o prepojenie svojej značky s daným podujatím bez zaplatenia sponzorského poplatku, naviac úplne legálnou cestou. Je to možné dosiahnuť sponzorstvom médií, ktoré pokrývajú danú udalosť, sponzorstvom subkategórií danej udalosti (napr. jeden team alebo jeden hráč) alebo nadsadením zapojenia organizácie do udalosti reklamou alebo podporami predaja počas udalosti. V literatúre sa možno stretnúť aj s alternatívnymi termínmi - príživnícky, poprípade neférový marketing alebo aj parazitný marketing.