Termín:manažér značky: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(2 medziľahlé úpravy od 2 ďalších používateľov nie sú zobrazené)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=manažér značky
 
|Name=manažér značky
 
|Definition=pracovník zodpovedný za komplexný program riadenia značky naprieč všetkými marketingovými činnosťami
 
|Definition=pracovník zodpovedný za komplexný program riadenia značky naprieč všetkými marketingovými činnosťami
|Field=marketing
+
|Field=obchod, predaj, marketing
|Related terms=ľudia, značka, manažment, produktový manažér skupiny
+
|Related terms=ľudia, manažment, reklama, produktový manažér skupiny
 
|Synonyms=brand manažér, produktový manažér
 
|Synonyms=brand manažér, produktový manažér
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
+
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en
Riadok 14: Riadok 14:
 
}}
 
}}
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]
 +
[[Category:Ekonómia]]

Aktuálna revízia z 14:54, 12. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: obchod, predaj, marketing
Definícia: pracovník zodpovedný za komplexný program riadenia značky naprieč všetkými marketingovými činnosťami
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.

Synonymum: brand manažér, produktový manažér
Príbuzné termíny: ľudia, manažment, reklama, produktový manažér skupiny
Cudzojazyčný ekvivalent: en: brand manager
Poznámka: Manažér značky vytvára stratégiu pre danú položku a sleduje jej výkon na trhu, obvykle zodpovedá za rozhodovanie o reklame a komunikuje s agentúrami pre marketingové služby. Jeho úloha zahŕňa zlepšovanie existujúcich produktov a umiestňovanie nových produktov na trh. Má veľký vplyv na určovanie nákladov na produkt a definovanie distribučných kanálov. Takisto zodpovedá za plánovanie, koordináciu a monitorovanie reklamy pre značku. Informácie získava z rôznych zdrojov: z distribučných kanálov, tlače, internej dokumentácie a podnikových dát, z internetu (webové stránky konkurentov, hlavných zákazníkov, z cenníkov atď.), z výskumu trhu. Kľúčovými indikátormi jeho výkonnosti sú ukazovatele ako trhový podiel, tržby, zisková marža, kalkulácia nákladov, náklady na reklamu a podporu predaja.