Termín:cenová diskriminácia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=cenová diskriminácia
 
|Name=cenová diskriminácia
 
|Definition=poskytovanie služieb alebo predaj rovnakého tovaru za dve a viac cien, ktoré neodrážajú proporčný rozdiel v nákladoch, v snahe prilákať určité cieľové trhy alebo segmenty
 
|Definition=poskytovanie služieb alebo predaj rovnakého tovaru za dve a viac cien, ktoré neodrážajú proporčný rozdiel v nákladoch, v snahe prilákať určité cieľové trhy alebo segmenty
|Localized definitions=
+
|Field=ekonómia, obchod, marketing
|Field=marketing
 
|Localized fields=
 
 
|Related terms=cena, cenotvorba
 
|Related terms=cena, cenotvorba
 
|Synonyms=diskriminačná cenová tvorba, diferenciačná cenová tvorba
 
|Synonyms=diskriminačná cenová tvorba, diferenciačná cenová tvorba
|Bibliography=PODĽA Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
+
|Bibliography=PODĽA: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=price discrimination}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=price discrimination
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Cenová diskriminácia je prax účtovania rozličných cien rozličným kupujúcim za tovary rovnakého druhu a kvality.
 
|Context=Cenová diskriminácia je prax účtovania rozličných cien rozličným kupujúcim za tovary rovnakého druhu a kvality.
|Context source=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Context source=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Napr. ide o rôzne nižšie ceny lístkov – vstupného pre deti, študentov, dôchodcov, členov klubov.
 
|Comment=Napr. ide o rôzne nižšie ceny lístkov – vstupného pre deti, študentov, dôchodcov, členov klubov.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]
 +
[[Category:Ekonómia]]

Aktuálna revízia z 11:55, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: ekonómia, obchod, marketing
Definícia: poskytovanie služieb alebo predaj rovnakého tovaru za dve a viac cien, ktoré neodrážajú proporčný rozdiel v nákladoch, v snahe prilákať určité cieľové trhy alebo segmenty
Zdroj: PODĽA: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.

Kontext: Cenová diskriminácia je prax účtovania rozličných cien rozličným kupujúcim za tovary rovnakého druhu a kvality.
Zdroj kontextu: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
Synonymum: diskriminačná cenová tvorba, diferenciačná cenová tvorba
Príbuzné termíny: cena, cenotvorba
Cudzojazyčný ekvivalent: en: price discrimination
Poznámka: Napr. ide o rôzne nižšie ceny lístkov – vstupného pre deti, študentov, dôchodcov, členov klubov.