Termín:publikum: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(9 medziľahlých úprav od 2 ďalších používateľov nie je zobrazených)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=publikum
 
|Name=publikum
 
|Definition=súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
 
|Definition=súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
+
|Related terms=masa, dav, účinky médií, aktívne publikum, Birminghamská škola, cieľová skupina, dav v komunikácii
|Related terms=masa, dav, model komunikácie, účinky médií
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Synonyms=obecenstvo, verejnosť, diváci, poslucháči
+
|Translations={{Translation
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006
+
|Language=en
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=audience}}{{Translation|Language=de|Localized form=Publikum (das)}}{{Translation|Language=fr|Localized form=public (n.m.)}}{{Translation|Language=it|Localized form=publicco (il)}}
+
|Localized form=audience
 +
}}{{Translation
 +
|Language=de
 +
|Localized form=Publikum (das)
 +
}}{{Translation
 +
|Language=fr
 +
|Localized form=public (n. m.)
 +
}}{{Translation
 +
|Language=it
 +
|Localized form=publicco (il)
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Pokles záujmu publika o niektoré kontroverzné relácie akoby nasvedčoval, že excentricita, vizuálne a verbálne síce provokujúca, nemôže v našom sociokultúrnom  prostredí dlhodobo nahrádzať obsah.
 
|Context=Pokles záujmu publika o niektoré kontroverzné relácie akoby nasvedčoval, že excentricita, vizuálne a verbálne síce provokujúca, nemôže v našom sociokultúrnom  prostredí dlhodobo nahrádzať obsah.
|Context source=Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania
+
|Context source=Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania.
 
|URL=http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com_glossary&letter=P&id=21
 
|URL=http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com_glossary&letter=P&id=21
|Localized URLs=
+
|Comment=Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, pretože obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
|Approved=
 
|Comment=Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, nakoľko obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 07:23, 3. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Pokles záujmu publika o niektoré kontroverzné relácie akoby nasvedčoval, že excentricita, vizuálne a verbálne síce provokujúca, nemôže v našom sociokultúrnom prostredí dlhodobo nahrádzať obsah.
Zdroj kontextu: Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania.
Príbuzné termíny: masa, dav, účinky médií, aktívne publikum, Birminghamská škola, cieľová skupina, dav v komunikácii
Cudzojazyčný ekvivalent: en: audience, de: Publikum (das), fr: public (n. m.), it: publicco (il)
Poznámka: Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, pretože obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
URL: http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com glossary&letter=P&id=21