Termín:trade marketing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=trade marketing
 
|Name=trade marketing
 
|Definition=marketing obchodu na internom trhu
 
|Definition=marketing obchodu na internom trhu
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=distribúcia, merchandising
 
|Related terms=distribúcia, merchandising
|Synonyms=
+
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=trade marketing}}
+
|Language=en
|Acceptability=Odporúčaný
+
|Localized form=trade marketing
|Context=Trade marketing za štyri oblasti (skratka DPSM) - distribúciu (distribution), t. j. povinnosť zaistiť, aby výrobok bol dostupný v čo možno najväčšom počte predajných miest a zalistovaný; stanovenie cenovej úrovne (pricing) a koordináciu  cenovej politiky s obchodnými partnermi, najmä dohľad nad dodržiavaním odsúhlasených cenových hladín predajných cien a podmienok pre mimoriadne akcie na podporu predaja; správne umiestnenie výrobku v regáloch maloobchodných predajniach (shelving) a prezentáciu tovaru, umiestnenie propagačných materiálov, doplňovania tovaru, čistotu a kultúru predaja, doplňovanie tovaru do regálov, realizáciu promočných a letákových aktivít (merchandising).
+
}}
|Context source=Machková, H.: Medzinárodný marketing. 2006
+
|Acceptability=Neologizmus
|URL=
+
|Context=Obchodný marketing výrobcu orientovaný na distribúciu sa v zahraničnej literatúre nazýva trade marketing. Zaoberá sa zosúladením princípov a techník marketingu dodávateľa a distributéra s cieľom prispôsobiť ponuku dodávateľa jednak trhu, a jednak distribučnému kanálu. Primárnym hľadiskom je vytváranie vzťahov typu „vyhrávajúci — vyhrávajúci“ medzi výrobcom (dodávateľom) a distributérom (odberateľom). Niektorí autori ho nazývajú aj „optimálnou odozvou na požiadavky spotrebiteľa".
|Localized URLs=
+
|Context source=Kita, J. a kolektív: Marketing. Bratislava: Iura Edition 2010.
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 13:36, 23. apríl 2021

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: marketing
Definícia: marketing obchodu na internom trhu
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. Bratislava: Wolters Kluwer 2014.

Kontext: Obchodný marketing výrobcu orientovaný na distribúciu sa v zahraničnej literatúre nazýva trade marketing. Zaoberá sa zosúladením princípov a techník marketingu dodávateľa a distributéra s cieľom prispôsobiť ponuku dodávateľa jednak trhu, a jednak distribučnému kanálu. Primárnym hľadiskom je vytváranie vzťahov typu „vyhrávajúci — vyhrávajúci“ medzi výrobcom (dodávateľom) a distributérom (odberateľom). Niektorí autori ho nazývajú aj „optimálnou odozvou na požiadavky spotrebiteľa".
Zdroj kontextu: Kita, J. a kolektív: Marketing. Bratislava: Iura Edition 2010.
Príbuzné termíny: distribúcia, merchandising
Cudzojazyčný ekvivalent: en: trade marketing