Termín:publikum: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(4 medziľahlé úpravy od 2 ďalších používateľov nie sú zobrazené)
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
 
|Definition=súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Related terms=masa, dav, model komunikácie, účinky médií, aktívne publikum, akusticko-auditívny fenomén, akusticko-audiálny fenomén, Birminghamská škola, block programming
+
|Related terms=masa, dav, účinky médií, aktívne publikum, Birminghamská škola, cieľová skupina, dav v komunikácii
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
Riadok 22: Riadok 22:
 
|Context source=Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania.
 
|Context source=Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania.
 
|URL=http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com_glossary&letter=P&id=21
 
|URL=http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com_glossary&letter=P&id=21
|Comment=Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, nakoľko obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
+
|Comment=Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, pretože obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 07:23, 3. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: súhrn recipientov prijímajúcich informácie a obsahy prostriedkov masovej komunikácie
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Pokles záujmu publika o niektoré kontroverzné relácie akoby nasvedčoval, že excentricita, vizuálne a verbálne síce provokujúca, nemôže v našom sociokultúrnom prostredí dlhodobo nahrádzať obsah.
Zdroj kontextu: Jenča, I.: Korelácia vysielateľ – publikum v duálnom vysielacom prostredí a jej vplyv na reč súčasného rozhlasového a televízneho vysielania.
Príbuzné termíny: masa, dav, účinky médií, aktívne publikum, Birminghamská škola, cieľová skupina, dav v komunikácii
Cudzojazyčný ekvivalent: en: audience, de: Publikum (das), fr: public (n. m.), it: publicco (il)
Poznámka: Publikum si v kontexte masových médií nemožno zamieňať s termínom obecenstvo, pretože obecenstvo je viazané jednotou času a priestoru, publikum ako recipient mediálnych obsahov je však v čase a priestore rozptýlené.
URL: http://media.ku.sk/slovnik/index.php?option=com glossary&letter=P&id=21