Termín:Birminghamská škola: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od jedného ďalšieho používateľa nie je zobrazená)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=Birminghamská škola
 
|Name=Birminghamská škola
 
|Definition=súhrnné pomenovanie teoretických a výskumných aktivít Centra súčasných kultúrnych štúdií, ktoré bolo založené v roku 1964 v britskom Birminghame
 
|Definition=súhrnné pomenovanie teoretických a výskumných aktivít Centra súčasných kultúrnych štúdií, ktoré bolo založené v roku 1964 v britskom Birminghame
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
+
|Related terms=preferované čítanie, publikum, falošné vedomie, culture pattern
|Related terms=preferované čítanie, publikum, falošné vedomie
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Synonyms=
+
|Translations={{Translation
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Language=en
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=the Birmingham School}}
+
|Localized form=the Birmingham School
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Ťažisko výskumu kultúry a ideológie položila Birminghamská škola na získavanie interdisciplinárnych empirických poznatkov (sociológia, lingvistika, sociálny štrukturalizmus, antropológia, etnografia publika) – nešlo teda o tradičnú marxistickú kritiku západnej kultúry, ale o novú výskumnú paradigmu, ktorá sa na konci 80. r. 20. stor. napokon vyprofilovala ako svojbytný spoločenskovedný odbor – tzv. kulturálny výskum.
 
|Context=Ťažisko výskumu kultúry a ideológie položila Birminghamská škola na získavanie interdisciplinárnych empirických poznatkov (sociológia, lingvistika, sociálny štrukturalizmus, antropológia, etnografia publika) – nešlo teda o tradičnú marxistickú kritiku západnej kultúry, ale o novú výskumnú paradigmu, ktorá sa na konci 80. r. 20. stor. napokon vyprofilovala ako svojbytný spoločenskovedný odbor – tzv. kulturálny výskum.
|Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011.
+
|Context source=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 13:15, 31. marec 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: súhrnné pomenovanie teoretických a výskumných aktivít Centra súčasných kultúrnych štúdií, ktoré bolo založené v roku 1964 v britskom Birminghame
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Ťažisko výskumu kultúry a ideológie položila Birminghamská škola na získavanie interdisciplinárnych empirických poznatkov (sociológia, lingvistika, sociálny štrukturalizmus, antropológia, etnografia publika) – nešlo teda o tradičnú marxistickú kritiku západnej kultúry, ale o novú výskumnú paradigmu, ktorá sa na konci 80. r. 20. stor. napokon vyprofilovala ako svojbytný spoločenskovedný odbor – tzv. kulturálny výskum.
Zdroj kontextu: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
Príbuzné termíny: preferované čítanie, publikum, falošné vedomie, culture pattern
Cudzojazyčný ekvivalent: en: the Birmingham School