Termín:serialita: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ
 
|Definition=jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Related terms=populárna kultúra, mediálny obsah, televízia
+
|Related terms=populárna kultúra, televízia
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný

Aktuálna revízia z 15:39, 5. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: jeden zo základných naratívnych princípov masových médií označujúci tematickú alebo inú nadväznosť a prepojenie väčšieho množstva jednotlivých mediovaných správ
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Druhý Robbe-Grilletov film Eden a potom je síce ťažšie stráviteľný ako jeho Muž, ktorý luže, ale je o čosi pútavejší po vizuálnej stránke. Robbe-Grillet, simulujúc Schönbergovu tvorivú metódu založenú na serialite, rozohráva motívy, necháva ich rozbiehať sa všetkými smermi a jediná vec, na ktorú pritom dbá, je, aby sa nezreťazili do koherentného príbehu!
Zdroj kontextu: Inzine. Bratislava: Gratex International 2002.
Príbuzné termíny: populárna kultúra, televízia