Termín:elektronické nakupovanie: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=elektronické nakupovanie |Definition=zahŕňa rôzne fak­tory a aspekty prísunu surovín, polotovarov a tovarov do priemyselného alebo obchodného podni…“)
 
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=elektronické nakupovanie
 
|Name=elektronické nakupovanie
|Definition=zahŕňa rôzne fak­tory a aspekty prísunu surovín, polotovarov a tovarov do priemyselného alebo obchodného podniku
+
|Definition=jedna zo samostatných oblastí elektronického ob­chodovania a zároveň podsysté­m či čiastkové riešenie manažmentu dodávateľského reťazca, resp. manažmentu dodávateľ­skej siete
|Field=logistika
+
|Field=obchod, predaj, aplikácie informačných technológií
 +
|Related terms=elektronické obchodovanie
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
Riadok 9: Riadok 10:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Elektronický nákup môže byť organi­zovaný a realizovaný rôznymi spôsobmi, ktoré sa môžu postupne dopĺňať a rozširovať do stále väčšieho systému. Znamená použitie digitál­nych a internetových technológií ako infor­mačnej podpory pre strategické, taktické a ope­ratívne nákupné úlohy v podniku dodávateľa a odberateľa. Cieľom je elektronicky prepojiť sieť partnerov a optimalizovať bežné nákupné procesy v rámci e-business modelov (SCM, ERP, CRM, e-marketing, e-payment, e-logistics, elek­tronické trhoviská a portály), a to integrovane a na základe spolupráce pozdĺž celého hodno­tového reťazca od dodávateľa až ku konečné­mu zákazníkovi.
+
|Comment=Elektronický nákup môže byť organi­zovaný a realizovaný rôznymi spôsobmi, ktoré sa môžu postupne dopĺňať a rozširovať do stále väčšieho systému. Znamená použitie digitál­nych a internetových technológií ako infor­mačnej podpory pre strategické, taktické a ope­ratívne nákupné úlohy v podniku dodávateľa a odberateľa. Cieľom je elektronicky prepojiť sieť partnerov a optimalizovať bežné nákupné procesy v rámci e-business modelov (SCM, ERP, CRM, e-marketing, e-payment, e-logistics, elek­tronické trhoviská a portály), a to integrovane a na základe spolupráce pozdĺž celého hodno­tového reťazca od dodávateľa až ku konečné­mu zákazníkovi.
|Context source=Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
 
 
}}
 
}}
 
[[Category:Ekonómia]]
 
[[Category:Ekonómia]]

Aktuálna revízia z 20:08, 21. december 2018

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: obchod, predaj, aplikácie informačných technológií
Definícia: jedna zo samostatných oblastí elektronického ob­chodovania a zároveň podsysté­m či čiastkové riešenie manažmentu dodávateľského reťazca, resp. manažmentu dodávateľ­skej siete
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.

Príbuzné termíny: elektronické obchodovanie
Cudzojazyčný ekvivalent: en: e-purchasing
Poznámka: Elektronický nákup môže byť organi­zovaný a realizovaný rôznymi spôsobmi, ktoré sa môžu postupne dopĺňať a rozširovať do stále väčšieho systému. Znamená použitie digitál­nych a internetových technológií ako infor­mačnej podpory pre strategické, taktické a ope­ratívne nákupné úlohy v podniku dodávateľa a odberateľa. Cieľom je elektronicky prepojiť sieť partnerov a optimalizovať bežné nákupné procesy v rámci e-business modelov (SCM, ERP, CRM, e-marketing, e-payment, e-logistics, elek­tronické trhoviská a portály), a to integrovane a na základe spolupráce pozdĺž celého hodno­tového reťazca od dodávateľa až ku konečné­mu zákazníkovi.