Termín:benchmarking: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(3 medziľahlé úpravy od 2 ďalších používateľov nie sú zobrazené)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=benchmarking
 
|Name=benchmarking
 
|Definition=kontinuálne a systematické porovnávanie vlastnej výkonnosti v produktivite, kvalite a výrobnom procese s podnikmi a organizáciami predstavujúcimi špičkové výkony
 
|Definition=kontinuálne a systematické porovnávanie vlastnej výkonnosti v produktivite, kvalite a výrobnom procese s podnikmi a organizáciami predstavujúcimi špičkové výkony
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|Related terms=výkon
+
|Translations={{Translation
|Synonyms=
+
|Language=en
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Localized form=benchmarking
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=benchmarking}}
+
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Benchmarking možno rozdeliť z hľadiska partnerov pri zdokonaľovaní na tri základné druhy: vnútorný (interný) benchmarking - zahŕňa porovnávanie vo vnútri organizácie; konkurenčný (externý) benchmarking - spočíva v meraní a porovnávaní činností firmy voči konkurencii (s podobnými firmami v odvetví), funkčný (procedurálny) benchmarking - porovnávanie funkcií a postupov v rôznych odboroch, ideálom sú špičkové výkony bez ohľadu na odbor podnikania.
 
|Comment=Benchmarking možno rozdeliť z hľadiska partnerov pri zdokonaľovaní na tri základné druhy: vnútorný (interný) benchmarking - zahŕňa porovnávanie vo vnútri organizácie; konkurenčný (externý) benchmarking - spočíva v meraní a porovnávaní činností firmy voči konkurencii (s podobnými firmami v odvetví), funkčný (procedurálny) benchmarking - porovnávanie funkcií a postupov v rôznych odboroch, ideálom sú špičkové výkony bez ohľadu na odbor podnikania.
 +
 +
|Suggest box=1
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 16:04, 21. apríl 2021

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: marketing
Definícia: kontinuálne a systematické porovnávanie vlastnej výkonnosti v produktivite, kvalite a výrobnom procese s podnikmi a organizáciami predstavujúcimi špičkové výkony
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Cudzojazyčný ekvivalent: en: benchmarking
Poznámka: Benchmarking možno rozdeliť z hľadiska partnerov pri zdokonaľovaní na tri základné druhy: vnútorný (interný) benchmarking - zahŕňa porovnávanie vo vnútri organizácie; konkurenčný (externý) benchmarking - spočíva v meraní a porovnávaní činností firmy voči konkurencii (s podobnými firmami v odvetví), funkčný (procedurálny) benchmarking - porovnávanie funkcií a postupov v rôznych odboroch, ideálom sú špičkové výkony bez ohľadu na odbor podnikania.