Termín:astroturfing: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
(2 medziľahlé úpravy od jedného ďalšieho používateľa nie sú zobrazené)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=astroturfing
 
|Name=astroturfing
 
|Definition=metóda gerilového marketingu, v rámci ktorej sa firma snaží vyvolať falošný dojem pozitívnou reakciou spotrebiteľov, fanúšikov na daný tovar či službu, resp. politický názor
 
|Definition=metóda gerilového marketingu, v rámci ktorej sa firma snaží vyvolať falošný dojem pozitívnou reakciou spotrebiteľov, fanúšikov na daný tovar či službu, resp. politický názor
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
+
|Related terms=gerilový marketing
|Related terms=gerilový marketing, spotrebiteľ
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|Synonyms=
+
|Translations={{Translation
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Language=en
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=astroturfing}}
+
|Localized form=astroturfing
 +
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=
+
|Comment=Názov tejto nie veľmi etickej metódy je odvodený od firmy vyrábajúcej umelé trávniky (Astro Turf). Praktikuje sa napr. zakladaním blogov, v ktorých je produkt vychvaľovaný. Môže ísť aj o účasť na on-line diskusiách, anketách. Zdanlivo autentické výpovede, ktoré majú v očiach verejnosti zvýšiť hodnotu produktu, sú však vytvárané organizovane buď zamestnancami, či priamo najatými ľuďmi.
|Context source=
+
|Suggest box=no
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Názov tejto nie veľmi etickej metódy je odvodený od firmy vyrábajúcej umelé trávniky (Astro Turf). Praktikuje sa napr. zakladaním blogov, v ktorých je produkt vychvaľovaný. Môže ísť aj o účasť na on-line diskusiách, anketách. Zdanlivo autentické výpovede, ktoré majú v očiach verejnosti zvýšiť hodnotu produktu, sú však vytvárané organizovane - buď zamestnancami, či priamo najatými ľuďmi.
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 16:25, 19. apríl 2021

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: metóda gerilového marketingu, v rámci ktorej sa firma snaží vyvolať falošný dojem pozitívnou reakciou spotrebiteľov, fanúšikov na daný tovar či službu, resp. politický názor
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Príbuzné termíny: gerilový marketing
Cudzojazyčný ekvivalent: en: astroturfing
Poznámka: Názov tejto nie veľmi etickej metódy je odvodený od firmy vyrábajúcej umelé trávniky (Astro Turf). Praktikuje sa napr. zakladaním blogov, v ktorých je produkt vychvaľovaný. Môže ísť aj o účasť na on-line diskusiách, anketách. Zdanlivo autentické výpovede, ktoré majú v očiach verejnosti zvýšiť hodnotu produktu, sú však vytvárané organizovane – buď zamestnancami, či priamo najatými ľuďmi.