inovatívny marketing

Z STD
Verzia z 13:32, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: sled pracovných úkonov, ktoré, ak sú aplikované na existujúcich produktoch, vedú k vytváraniu nových výrobkov či nových služieb, ktoré uspokojujú nové potreby, prinášajú nové oblasti využitia, nové situácie, resp. objavujúce nové cieľové skupiny spotrebiteľa
Zdroj: Kotler, Ph., a Trias de Bes, F.: Inovatívny marketing. 2005.

Kontext: Ide teda o proces, ktorý ponúka značnú príležitosť vytvoriť celkom nové kategórie výrobkov či sformovať celkom nové trhy.
Synonymum: laterálny marketing
Príbuzné termíny: aplikovaný marketing, osvietenecký marketing, spotrebiteľ, služba, produkt, inovácia
Poznámka: Podľa publikácie Ph. Kotlera Moderní marketing z roku 2007 je inovatívny marketing jeden z princípov osvieteneckého marketingu, ktorý vyžaduje, aby firma vyhľadávala skutočné zlepšenie produktov a marketingu.