horúce a chladné médiá

Z STD
Verzia z 15:53, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: metaforická pojmová dvojica zavedená M. !McLuhanom, ktorej rozdiel je určený definíciou tzv. stavu naplnenosti dátami
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Príbuzné termíny: technologický determinizmus, globálna dedina, torontská škola
Poznámka: Horúce médiá sa vyžadujú vysokú naplnenosť dátami a teda nevyžadujú intenzívnu participáciu zo strany príjemcu (napr. rozhlas je vo vzťahu k telefónu horúcim médiom). Avšak v porovnaní rozhlasu s televíziou je chladným médiom rozhlas a televízia je médiom horúcim, pretože televízia svojou obrazovou informáciou vyžaduje od príjemcu menej participácie a je väčšmi naplnená dátami (okrem akustických i vizuálnymi).