elektronické nakupovanie

Z STD
Verzia z 20:32, 5. december 2018, ktorú vytvoril Kristina.bobekova (diskusia | príspevky)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: logistika
Definícia: zahŕňa rôzne fak­tory a aspekty prísunu surovín, polotovarov a tovarov do priemyselného alebo obchodného podniku
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.

Kontext: Elektronický nákup môže byť organi­zovaný a realizovaný rôznymi spôsobmi, ktoré sa môžu postupne dopĺňať a rozširovať do stále väčšieho systému. Znamená použitie digitál­nych a internetových technológií ako infor­mačnej podpory pre strategické, taktické a ope­ratívne nákupné úlohy v podniku dodávateľa a odberateľa. Cieľom je elektronicky prepojiť sieť partnerov a optimalizovať bežné nákupné procesy v rámci e-business modelov (SCM, ERP, CRM, e-marketing, e-payment, e-logistics, elek­tronické trhoviská a portály), a to integrovane a na základe spolupráce pozdĺž celého hodno­tového reťazca od dodávateľa až ku konečné­mu zákazníkovi.
Zdroj kontextu: Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
Cudzojazyčný ekvivalent: en: e-purchasing